loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فعالیت تازه موسوی گرمارودی

نویسندگان مرتبط : سید علی موسوی گرمارودی

علی موسوی گرمارودی با اعلام خبر انتشار شعرهای خود در قالب مجموعه‌های جداگانه، از نگارش کتاب زندگی حضرت زهرا (س) و رساله‌ای درباره‌ی «تأکید در قرآن» خبر داد.

چهارشنبه 13 مرداد 1389

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجموعه‌ی غزل‌های موسوی گرمارودی با عنوان «برافشاندن گیسوی تاک»، مثنوی‌ها با عنوان «تا محراب آن دو ابرو»، مجموعه‌ی قصاید و قطعات با عنوان «سفر به فطرت گلسنگ»، شعرهای نیمایی و آزاد با عنوان «پیوند زیتون بر شاخه‌ی ترنج»، مجموعه‌ی شعرهای آیینی با عنوان «گوشواره‌ی عرش» و شعرهای دفاع مقدس با عنوان «خواب ارغوانی» از سوی انتشارات سوره‌ی مهر منتشر شده‌اند.

این مجموعه‌ها‌ شعرهای جدید و قدیمی این شاعر را شامل می‌شوند که در طول دوران زندگی خود آن‌ها را سروده است.

موسوی گرمارودی درباره‌ی نگارش کتاب زندگی حضرت زهرا (س) نیز گفت: این کتاب را به همان سبک کتاب «داستان پیامبران» خود می‌نویسم که تاکنون، 17بار تجدید چاپ شده است.

او افزود: چون در کتاب «داستان پیامبران»، زندگی حضرت زهرا (س) بسیار مختصر آورده شده بود؛ بنابراین ناشر (قدیانی) از من خواست که در کتاب جداگانه‌ای، زندگی بی‌بی‌ فاطمه‌ی زهرا (س) را بنویسم.

گرمارودی برای ترجمه‌ی «نهج‌البلاغه» هم قراردادی شش‌ساله با این انتشارات منعقد کرده و اکنون دو سال است به کار ترجمه‌ی این کتاب مشغول است.

همچنین به گفته‌ی او، انتشارات هرمس اخیرا برای انتشار رساله‌ی دوره‌ی فوق ‌لیسانس او با عنوان «جوشش و کوشش در شعر» ابراز علاقه‌مندی کرده که او اکنون به بازنگری در آن مشغول است.

موسوی گرمارودی که پیش‌تر نیز قرآن کریم را ترجمه کرده است، این روزها به نگارش رساله‌ای درباره‌ی تأکید در قرآن مشغول است.

او در این‌باره گفت: برای مترجمان قرآن کریم، یکی از بزرگ‌ترین مسائل، تأکیدات قرآن است. دستگاه‌های تأکید زبان عربی بسیار گسترده‌تر از زبان فارسی است؛ به همین دلیل از مشکلات مترجمان قرآن این است که در برابر تأکیدهای فراوانی که در زبان عربی است، چه معادل فارسی‌ای به کار ببرند.

گرمارودی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت شناخت تأکیدات در زبان عربی و قرآن، من بیست‌وچند «تأکید» را شناسایی کرده و با بیان سوابق تاریخی و دیدگاه‌های مختلف از گذشته تا امروز، به بررسی تاریخی آن‌ها پرداخته‌ام.

به گفته‌ی او، تنها چند فصل تا پایان نگارش این کتاب 200صفحه‌یی باقی مانده است.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و شاعر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
آغاز روشنایی آیینه
باغ سنگ
گوشواره عرش: مجموعه کامل شعرهای آیینی

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط