loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جلد دوم «دسته یک» در راهست

نویسندگان مرتبط : اصغر کاظمی

کتاب"پلی در دوردست" مستندات و عکسهای عملیات والفجر8 با تدوین اصغر کاظمی پس از تکمیل منتشر می‌شود.

چهارشنبه 20 مرداد 1389

کاظمی درباره این کتاب گفت: کتاب "پلی در دوردست" جلد دوم کتاب "دسته‌ یک" است که مستندات عملیات فتح فاو یا عملیات "والفجر ‌8" را که در تاریخ 24/11/1364 رخ داده است روایت می‌کند.

وی در این باره که چرا روایت این خاطرات و مستندات را در یک کتاب به چاپ نرسانده است اظهار داشت: در حقیقت مطالب در مورد یک عملیات گونه‌های متفاوتی دارد که من حتی اسم جداگانه‌ای برای این کتاب انتخاب کرده‌ام چرا که از یک منظر، متفاوت با کتاب "دسته یک" است.

او با بیان اینکه کتاب "دسته یک" در مورد دسته پایینی جبهه‌هاست و رفاقت و صمیمیتهای رزمندگان در گردانها و گروهانها در شب عملیات را بازگو می‌کند، گفت: کتاب "پلی در دوردست" در مورد اتاق بسته فرماندهی است و از منظر قرارگاهی به مباحث آن شب عملیات می‌پردازد.
 
کاظمی ادامه داد: این کتاب به روایت خاطرات فرماندهان قرارگاه فرماندهی و اسناد و مدارک و بررسی عکسهای هوایی این عملیات و گفتگوهایی که در میان فرماندهان برای این عملیات انجام شده می‌پردازد.

وی گفت: هنوز اسناد و مدارک این کتاب کامل نشده و به طور قطع نمی توان گفت در چند صفحه منتشر خواهد شد ولی فکر می کنم که این دو کتاب روی هم بیش از 1000 صفحه خواهند شد.
 
 در تدوین  کتاب"پلی در دوردست" راحله صبوری با کاظمی همکاری دارد. گفتنی است کتاب «دسته یک» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حجت الله سلیمی

سلام:من این کتاب را خیلی دوست دارم چون منم هم سن وسال آن بچه های دسته یک بودم و درآن عملیات شرکت داشتم و64/11/22مجروح شدم هروقت این کتاب را مطالعه می کنم، این کتاب سرگذشت من هم هست من بچه زایندروداصفهان هستم و تیپ 44قمر بنی هاشم گردان امیرالمؤمنین بودم محور ما خسرو آباد بودوماآن طرف اروند سمت راست فاو بودیم وهمیشه منتظر جلد دوم کتاب بودم باتشکر.

26 بهمن 1401

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط