loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اتمام جلد دوم رمان «اسماعیل»

نویسندگان مرتبط : امیرحسین فردی

دبیر جایزه کتاب سال شهید غنی‌پور که هم‌اکنون نگارش جلد دوم رمان انقلابی "اسماعیل" را به اتمام رسانده، به زودی پرداخت این داستان را در جلد سوم نیز در دستور کار قرار خواهد داد.



یکشنبه 14 شهریور 1389

امیرحسین فردی؛ سردبیر و مدیر مسئول "کیهان بچه‌ها" در گفت‌و‌گو با شبکه ایران، از اتمام نگارش جلد دوم رمان "اسماعیل" خبر داد.
دبیر جایزه کتاب سال شهید غنی‌پور تأکید کرد: به تازگی جلد دوم "اسماعیل" را نوشته‌ام و تنها برخی ریزه‌کاری‌ها و ویرایش پایانی آن باقی مانده است.
لازم به یادآوری است که "اسماعیل" رمانی با محوریت دوران پیش از انقلاب است که روایتی است از فردی به نام اسماعیل؛ جوانی که به طور ناگهانی وارد فضای انقلاب اسلامی می‌شود و با تحولاتی که در او رخ می‌دهد مسیری متفاوت از گذشته‌اش را در پیش می‌گیرد.
رمان به قلم این نویسنده به نحوی روایت شده که به شکلی مخاطب می‌تواند خود را در سیر داستان جای دهد. فضایی سرشار از توصیفات زنده از شخصیت‌ها و طبیعت داستان. امری که شاید کمتر نویسنده‌ای توانسته این چنین پرداختی را از فضای داستانی مورد توجه قرار دهد.اگرچه این ویژگی تنها مختص به این داستان نمی‌شود بلکه در دیگر آثار نویسنده نیز به خوبی دیده شده است.
فردی در این گفت‌و‌گو در عین حال یادآور شد که جلد دوم این رمان همانند جلد نخست در فضای پیش از انقلاب اسلامی در حرکت است و بنابراین پرداخت فضای پس از انقلاب را مدنظر ندارد.
این نویسنده همچنین از نگارش جلد سوم این اثر نیز خبر داد و افزود: تصمیم دارم جلد سوم رمان را نیز بنویسم چون اگر نوشته نشود به نحوی داستان "اسماعیل" ناقص می‌ماند. همچنین در نگارش این جلد نیز سرانجام داستان را تا آستانه پیروزی انقلاب مورد پرداخت قرار می‌دهم.
گفتنی است که رمان "اسماعیل" در حال حاضر توسط پال اسپراکمن به زبان انگلیسی ترجمه شده و قرار است نسخه انگلیسی آن به زودی در کشور آمریکا منتشر شود.
کتاب‌های "کوچک جنگلی"، "مهمان ملائک"، "سیاه چمن"، "ملاقات با آفتاب"، "خورشید"، "روزی که تو آمدی"، "روح الله" و... برخی از آثار درخور توجه امیرحسین فردی است. گفتنی است کتاب اسماعیل و میرزا کوچک جنگلی وی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط