loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تقدیر از سعید عاکف

نویسندگان مرتبط : سعید عاکف

در مراسمی از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مشهد از نویسنده کتاب «خاک‌های نرم کوشک» تقدیر شد.


شنبه 3 مهر 1389

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در مراسمی با عنوان سنگربان که روز گذشته با حضور علیرضا دلبریان و خانواده سردار شهید برونسی برگزار شد، از سعید عاکف نویسنده پرتیراژترین کتاب دفاع مقدس (خاک های نرم کوشک) به پاس فعالیت های پژوهشی، نگارش بیش از ده عنوان کتاب، فعالیت های مردمی و ایجاد مجموعه ای مستقل و موفق در حوزه نشر فرهنگ دفاع مقدس تقدیر شد.
 
در ادامه مراسم، علیرضا دلبریان از راویان و فعالان دفاع مقدس ضمن انتقاد از روایت ناصحیح، گزینشی و کلی گویی از دفاع مقدس اظهار داشت: امروز دشمن برای این گونه روایت ناقص و ناصحیح از دفاع مقدس حتی حاضر است خرج هم بکند.

وی در ادامه افزود: امروز باید به زندگی واقعی شهدا رجوع شود چراکه با برگزاری یادبودهای صرفاً احساسی از شهدا و مراسم های ویترینی برای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس مطمئنا اتفاق خاصی نمی افتد.

دلبریان تصریح کرد: روایت صحیح از دفاع مقدس و جهاد فرهنگی در این عرصه امروز همانند خود جنگ بسیار مظلوم واقع شده است و البته نباید به این امید بود که تمام امکانات و وسایل در این مسیر قرار گیرد.

وی در ادامه مهمترین علت توفیق کتاب های سعید عاکف را اخلاص وی در ارائه کارها، جذابیت فرهنگ اصیل دفاع مقدس برای نسل های بعد و انتخاب موضوعاتی ناب دانست.

دلبریان در پایان با بیان خاطراتی از مشکلات کار انقلابی در زمان جنگ و مظلومیت رزمندگان در خود جبهه ها، اظهار امیدواری کردحرکت های انقلابی مردمی در ارتباط با دفاع مقدس از مجموع اقدامات دولتی ثمربخش تر باشد.

در پایان این مراسم نیز با اهدای کتاب توسط همسر شهید برونسی، از سعید عاکف تقدیر به عمل آمده و سپس وی با اشاره به خاطرات خود در طول سال های پژوهش، نگارش، نشر و راوی گری دفاع مقدس، نسبت به نگاه لیبرالیستی دولتی به فرهنگ اظهار نگرانی کرد و ایجاد مشکلات و موانع برای برنامه هایی مثل دیروز، امروز، فردا و برنامه راز در سازمان صداوسیما و همچنین مشکلات تحریریه چهارم سوره را نمونه ای از مشکلات نیروهای انقلابی در فضای دولتی خواند.

گفتنی است، راز مزار( نقد تخریب مزار مطهر شهدا )، شب خاطره(خاطره گویی رزمندگان اسلام از جهاد فرهنگی و اجتماعی شهدا در پشت جبهه)، ختم ساغر( شعر خوانی شاعران مشهدی با موضوع اسلام انقلابی و فرهنگ مقاومت)، تجدید عهد( دیدار با خانواده شهدای هنرمند)، محراب(یادکردی از شهدای سرافراز منطقه طلاب مشهد)، مهاجر مجاهد(بزرگداشت شهدای افغانی هشت سال دفاع مقدس)، قرارگاه(نقد و بررسی مدیریت دولتی فرهنگ دفاع مقدس و هم اندیشی فعالان و تشکل های مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مشهد) و پایان فراموشی(برنامه ویژه اکران فیلم سینمایی و نمایشگاه کتاب، نرم افزار، عکس، پوستر و کاریکاتور در هشت روستای شهیدپرور حاشیه مشهد) از دیگر برنامه های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مشهد به مناسبت هفته دفاع مقدس است که با هدف بازخوانی آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس از منظر اسلام انقلابی و توجه به ابعاد مغفول فرهنگ دفاع مقدس اجرا می شود.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده پرتلاش ادبیات دفاع مقدس در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

جای خالی خاکریز
حکایت زمستان
خاکهای نرم کوشک
ساکنان ملک اعظم؛ کتاب برونسی
ساکنان ملک اعظم؛ کتاب شهید امیرعباسی
ساکنان ملک اعظم؛ کتاب شهید حسینی
ساکنان ملک اعظم؛ کتاب کاوه
مسافران ملکوت
نسیم تقدیر
هاجر در انتظار
یادگاران 13: کتاب ناصری

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مبصری

سلام
خسته نباشید ما اطلاعاتی از محل تولد سعید عاکف نداریم
لطفا راهنمایی فرمایید
باتشکر
مبصری

20 مرداد 1394

سلام
متاسفانه ما هم معرفی ای از ایشان نداریم که در اختیارتان قرار دهیم.
سوال شما بهانه ای شد تا از ایشان بخواهیم معرفی ای از خود ارائه دهند. ان شاء الله در اولین فرصت این کار انجام می شود.

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط