loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«آفاق اندیشه» آیتالله جوادی آملی

نویسندگان مرتبط : عبدالله جوادی آملی

مجموعه سخنرانی‌ها و مقالات آیت‌الله جوادی آملی در خارج از کشور تحت عنوان کتاب «آفاق اندیشه» دو هفته دیگر منتشر می‌شود.

سه‌شنبه 13 مهر 1389

به گزارش شبکه ایران، حجت الاسلام و المسلمین علی روح الهی، مسئول فرهنگی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی اسراء از انتشار کتاب تازه‌ای به قلم آیت‌الله جوادی آملی خبر داد و گفت: کتاب «آفاق اندیشه» شامل 5 فصل می‌شود؛ که هر فصل به سخنرانی آیت‌الله جوادی در منطقه‌ جغرافیایی خاص مانند شرق، غرب و اسلامی تقسیم‌بندی شده است.

وی افزود: در این کتاب دیدار‌های که آیت‌الله جوادی آملی با دانشمندان خارجی امریکایی و اورپایی داشته‌اند و مقالات که به مراکز علمی جهان ارائه کرده‌اند؛ جمع‌اوری و منتشر می‌شود.

مسئول فرهنگی موسسه فرهنگی تحقیقاتی اسراء در ادامه نیز به فارس گفت: از نکات جالب کتاب، حاشیه دیدار آیت‌الله جوادی آملی، که حامل پیام تاریخی حضرت امام (ره) درباره فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است که در کتاب ذکر شده است.

******
همتایی قرآن و اهل بیت(ع)
«همتایی قرآن و اهل بیت(ع)» در دو فصل و با موضوعاتی مثل شناخت اهل بیت(ع)، ویژگی‌های اهل بیت(ع) همچون عصمت، ولایت، علم و مجاری شناخت خداوند از طریق اهل بیت(ع) به معرفی اهل بیت(ع) می‌پردازد.

کتاب «همتایی قرآن و اهل بیت(ع)» نوشته آیت الله عبدالله جوادی آملی به همت موسسه انتشارات اسراء چاپ و روانه بازار نشر شد.

بخش پایانی این اثر نیز با عنوان همتایی قرآن و اهل بیت (ع) تدوین شده است و به معرفی وجوه همتایی و هم‌آوایی قرآن و اهل بیت(ع) می‌پردازد که این مسأله از منظر موضوعاتی مثل پیوند قرآن کریم و اهل بیت(ع)، شیوه بیان معارف اهل بیت(ع) از منظر قرآن کریم، تعامل قرآن و اهل بیت و وجوه هماهنگی قرآن و اهل بیت(ع)، به بررسی پیوند میان قرآن و اهل بیت(ع) توجه نشان داده است.

این کتاب به همت مؤسسه انتشارات اسراء و در شمارگان 3 هزار نسخه منتشر شده است.

*****
انسان از آغاز تا انجام
دیدگاه‌های آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیرامون انسان و مباحث پیرامونی او در کتاب جدیدی با عنوان «انسان از آغاز تا انجام» از سوی موسسه اسراء منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «انسان از آغاز تا انجام» جدیدترین اثر آیت‌الله جوادی آملی که برگرفته از آثار قبلی این مرجع تقلید در زمینه انسان شناسی است به همت مرکز پژوهش‌های علمی فرهنگی مؤسسه اسراء چاپ و به بازار عرضه شد.

کتاب «انسان از آغاز تا انجام» که برای اقشار فرهنگی جامعه تدوین شده؛ مجموعه مباحثی است که آیت الله جوادی آملی طی جلسات فراوان و متنوعی که پیرامون انسان، تطورات آفرینشی او، خصایص و ویژگی‌های انسان همچون کرامت، حریت، اختیار و اراده و...‌ بیان داشته‌‌اند،‌ تدوین و منتشر شده است.

«آفرینش انسان، جهان و جهانیان»، «جایگاه آدم و حوا در انتقال نسل بشری»، «جنسیت در خلقت انسان»، «هدف خلقت انسان»، «تعریف انسان»، «فطرت و طبیعت»، «انسان خلیفة الله»، «جمال انسان»، «جایگاه اراده در رفتار انسان»، «آزادی انسان» از جمله مطالب مباحث مطروحه در این کتاب است.

این کتاب از سه بخش تشکیل شده که در بخش نخست به موضوع «آفرینش انسان» پرداخته شده، در بخش دوم این کتاب با عنوان انسان، به تعریف انسان از دیدگاه منطق و تعریف انسان از دیدگاه قرآن پرداخته شده که فصل الخطاب این بخش را می‌توان بخش نظریه تعریف انسان به «حیّ متأله» دانست. بخش سوم و پایانی این کتاب جدید نیز مسئله جایگاه انسان در آفرینش است که این بخش هم دارای قسمت‌های گوناگونی است.

کتاب «انسان از آغاز تا انجام» برگرفته از آثار قبلی آیت‌الله جوادی آملی در مباحث مربوط به انسان از جمله جلدهای 13 و 14 مجموعه تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان «سیرت و صورت انسان از دیدگاه قرآن کریم»، «حیات حقیقی انسان از دیدگاه قرآن» و... است. به عبارتی از مجموع این کتاب‌ها و همچنین از مباحث موجود در کتاب‌های «زن در آئینه جلال و جمال»، «انتظار بشر از دین»، «دین شناسی» و تفسیر قسمتی از سوره بقره و سوره اسراء، مطالبی استخراج شده و کتاب «انسان از آغاز تا انجام» شکل گرفته است.

شایان ذکر است مؤسسه اسراء همچنین به به تازگی کتاب‌های «اسلام و روابط بین‌الملل»، «جرعه‌ای از صهبای حج» و جلد ششم از شرح زیارت جامعه کبیره با عنوان «ادب فنای مقربان» به قلم این مرجع تقلید روانه بازار نشر کشور کرده است.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه این کتابها با شماره تلفن 6641621 ـ 0251 تماس بگیرند. گفتنی استغالب آثار این مفسر برجسته قرآن کریم در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط