loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«تولید علم و علوم انسانی» نوشته ابراهیم فیاض

نویسندگان مرتبط : ابراهیم فیاض

کتاب «تولید علم و علوم انسانی» نوشته ابراهیم فیاض منتشر شد. «تولید علم و علوم انسانی» دو بخش دارد که مقالات و گفت‌گوها بخش‌های این کتاب هستند.

دوشنبه 19 مهر 1389

کتاب «تولید علم و علوم انسانی» نوشته ابراهیم فیاض از سوی انتشارات سپیده باوران منتشر شد. دغدغه اصلی این کتاب را ماجرای علوم انسانی و بومی‌سازی این علم مطابق با فرهنگ و دستاوردهای بومی است. از آنجا که در علوم انسانی چشم برخی دانشگاهیان به دست غربیان است تا تولیدات آنها را ترجمه یا تدریس کنند، این کتاب می‌کوشد با توجه به ضرورت‌های بومی‌سازی و بومی‌نگری، نیازهای این حوزه را عیان سازد.

فرمولی برای علوم انسانی اسلامی، اقتصاد اسلامی پیشرفته، مردم شناسی دینی فلسفه، فقاهت و نوآوری، فلسفه تاریخ ایرانی و نوآوری، خلاقیت و سازمان، علم کلام و نوآوری، شرق و غرب معرفتی و نوآوری، علوم انسانی و سیاست گزاری کلان، دانش و قدرت، پسا صدارییسم، سازمان و دانش، انقلا فرهنگی و دانشگاه اسلامی و وحدت حوزه و دانشگاه :زمینه‌های معرفتی عنوان مقالات این کتاب هستند.
بخش گفت‌وگوها هم که مصاحبه‌هایی با ابراهیم فیاض است، شامل عنوان‌های اشرافیت معرفتی در مصاف با علم بومی، تولید ثروت ملی در گرو وحدت حوزه و دانشگاه، فاجعه علوم انسانس، وضعیت علوم انسانی در ایران، ایران بدون مردم شناسی به جایی نخواهد رسید، فلسفه متاخر ایرانی، ساز فرهنگ با نوای ایرانی، مظلومیت فرهنگ برآیند فقر معرفت دینی، مصرف گرایی از کالا تا اندیشه، غرب دیگر شاخص نیست و حرکت ایران به سوی سرمایه‌داری می‌شود.
انتشارات سپیده باوران کتاب «تولید علم و علوم انسانی» را در 212 صفحه با قیمت 4هزار تومان منتشر کرده است.

کتب منتشر شده زیر از این انتشارات در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
دادخواست ، صد شعر اعتراض
رجز مویه
روضه در تکیه پروتستان ها: مجموعه شعر
سرلوحه ها: یادداشت های پراکنده سال 81 تا 84
مرقع صد رنگ:‌ 100 رباعی از بیدل
پاد شهر
پاییز بهاریست که عاشق شده است: مجموعه رباعی
یک بغل کاکتوس؛ صد شعر طنز

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط