loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کاظمی و «نقد شعر انقلاب»

نویسندگان مرتبط : محمدکاظم کاظمی

محمدکاظم کاظمی شاعر و محقق افغان مقیم ایران اثری تحقیقی در نقد و بررسی شعر 10 نفر از شاعران انقلاب اسلامی را در دست تدوین دارد که به نقد و بررسی آثار قیصر امین‌پور، مهرداد اوستا، سیدحسن حسینی، ‌طاهره صفارزاده، نصرالله مردانی، سلمان هراتی، علی معلم دامغانی، علی‌ موسوی گرمارودی، حمید سبزواری و احمد عزیزی می‌پردازد.
وی درباره این اثر گفت: در این نقدها سعی شده به ویژگی‌ها و مشخصات متمایز شاعری هر کدام از این شاعران اشاره شود و از سویی نیز کارنامه‌ شاعری هر کدام از این شاعران انقلاب اسلامی به تفکیک، مورد بررسی قرار گیرد.
این شاعر و محقق افغان مقیم ایران، ‌افزود: برای پرهیز از حجیم شدن کتاب، از ارائه‌ نمونه‌ آثار شاعران پرهیز کرده‌ایم و از سویی این روش ارائه‌ نمونه‌ شعر و اصطلاحا نقد آن به رفتاری کشکولی در تألیف کتاب تبدیل شده است؛ زیرا در تألیف برخی از این آثار از هیچ روش‌شناسی استفاده نمی‌شود؛ در این اثر سروده‌ها‌ی شاعران به ضرورت بازخوانی انتقادی آن‌ها ارائه شده‌اند و از رهگذر این مسأله، مخاطب همچنین می‌تواند با نمونه‌ شعر جمعی از شاعران انقلاب اسلامی آشنا شود.
کاظمی با بیان اینکه در این سال‌ها تماما درگیر تألیف و ویرایش و نقد و مطالعه بوده، گفت: تصمیم دارم برای مدتی به خودم مرخصی بدهم و زمانی را به شکلی غیر از نوشتن سپری کنم؛ از این‌رو با پایان یافتن تألیف این کتاب درباره‌ تعدادی از شاعران انقلاب اسلامی به سراغ تألیف نقد یا کتاب دیگری نمی‌روم و می‌خواهم بیش‌تر وقتم را به شعر اختصاص دهم تا تألیف آثار تحقیقی یا انتقادی.
این کتاب از سوی حوزه‌ هنری منتشر خواهد شد.
گفتنی است کتابهای فراوانی از این شاعر برجسته معاصر، در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 19 آذر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط