loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدید چاپ آثار عاشورایی سیدمهدی شجاعی

نویسندگان مرتبط : سید مهدی شجاعی

«سقای آب و ادب»، «پدر، عشق، پسر»، «آفتاب در حجاب» و «از دیار حبیب»، نام چهار اثر عاشورایی سیدمهدی شجاعی است که به تازگی از سوی انتشارات «کتاب نیستان» به چاپ‌های چندم رسیده‌اند. «سقای آب و ادب»، تازه‌ترین اثر داستان شجاعی و دارای روایتی متفاوت در فرم و محتوا نسبت به آثار پیشین اوست.\
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علی شجاعی، مدیر روابط عمومی انتشارات «کتاب نیستان» درباره تجدید چاپ‌های مجدد این 4 اثر داستانی گفت: «سقای آب و ادب» که حدود دو ماه از انتشار آن می‌گذرد، به تازگی مراحل چاپ چهارم را پشت سر گذاشت. «پدر، عشق، پسر» نیز به چاپ بیست‌و‌هشتم رسید و «آفتاب در حجاب»، مراحل چاپ نوزدهم را پشت سرگذاشت. «از دیار حبیب» نیز نام اثر داستانی دیگری مرتبط با عاشورا است که به تازگی به چاپ سیزدهم رسیده است.

«سقای آب و ادب»، تازه‌ترین اثر داستانی سید مهدی شجاعی است. این رمان درباره زندگی حضرت عباس (ع) است که در آن زوایای جدیدی از مفاهیم زندگی و ویژگی‌ها و ظرائف شخصیتی ایشان در قالب داستانی مطرح شده است.

این کتاب، روایتی است از زندگی حضرت عباس(ع) که در میان دیگر آثار شجاعی به لحاظ فرم و محتوا اثری متفاوت به شمار می‌آید.

در هر فصل از این رمان رفت و برگشت‌های روایی متعددی دیده می‌شود که در فضای سیال داستانی، جای توصیفاتی اغلب شاعرانه را به یکدیگر می‌دهند و در هر موقعیت، زوایای جدیدی از مفاهیم مورد نظر نویسنده را باز‌گو می‌کنند.

در فصل نهم این کتاب با نام «عباس فرشتگان»، نویسنده به بیان مضامین نو و کشف و شهودی دقیق‌تر از زندگی این شخصیت پرداخته است و آن را از وجوهی درونی‌تر مد نظر قرار داده است. در بخشی از این فصل آمده:

«آیا در طول هشت فصل گذشته که نویسنده بیشترین مجال را در اختیار داشته، به مقصود خود رسیده است؟ مخاطب را به مقصود خود رسانده است؟ توقع و انتظار مخاطب را برآورده ساخته است؟.. این شد که آمدیم. اما آمدنی به سبک و سیاق خودمان. و حرف‌هایی خواهیم زد، باز به سبک و سیاق خودمان. که الزاما منطبق نیست بر قواعد گفتن و شنیدن شما... از آن طبیعی‌تر و منطقی‌تر این است که اگر قوای واله و شیدا و جان بر کف او سایه به سایه سلطان آمده باشند و در هنگامه خطر، فقط منتظر یک اشاره باشند، آن را از خود نراند و دست رد به سینه امدادشان نزند...»

در این فصل به گونه‌ای از احساسات و توفان‌های درونی این شخصیت تاریخی نشانه‌هایی می‌بینیم؛ ‌نشانه‌هایی که شاید بارها با مرور تاریخ احساس کرده، ولی به زبانی برای ارایه آن دست نیافته باشیم..»

قسمت دیگری از این فصل نیز این‌گونه نوشته شده:
«تلاش می‌کنم که در امتداد رسالت جدم و سیره پدرم، خوبی‌ها را احیا کنم و با بدی‌ها به ستیز برخیزم.. تلاش می‌کنم که با بالنده‌ترین صدا در گوش تاریخ فریاد بزنم و این پیام را به گوش آیندگان اعم از پیروان و غیر پیروان برسانم ...»

مقدمه کتاب «سقای آب و ادب» نیز این‌گونه آغاز شده است:
«چه والا مقام و بلندمرتبه است حسین، که عباسش در آستانه عروج عاشورا، ‌از مسجدالحرام سیر داد به مسجدالاقصای کربلا که «بارکنا حوله لنریه من آیاتنا.. و چه هماهمت و بلندآشیان است عباس، که با دو بال عشق و ادب به سوی آسمان هفتم «دنی فتدلی» پر کشید و در مقام قرب حسین، به منزلتی بی‌بدیل رسید و در قابی از قوس بازوان حسین، ماوا گرفت...»

کتاب «پدر، عشق، پسر» شجاعی نیز روایتی از زندگی حضرت علی‌اکبر(ع) است که از زبان اسب او برای مادرش«لیلا» گفته می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب آن است که به دو بخش از تاریخ و رخداد عاشورا پرداخته است. در این داستان صفحات دیگری از زندگی حضرت علی‌اکبر(ع) ورق می‌خورد.

چاپ بیست‌و‌هشتم این کتاب که تا به حال شمارگان 245 هزارتایی را پشت سر گذاشته است، 88 صفحه است و با قیمت 2200 تومان ارایه می‌شود.

«آفتاب در حجاب» نیز نام اثر داستانی دیگر این نویسنده، مرتبط با واقعه عاشورا است که از دوران کودکی حضرت زینب(س) تا وفات وی را مد نظر قرار داده است. در این کتاب حضرت زینب(س) مخاطب راوی داستان است.

چاپ نوزدهم این کتاب 240 صفحه و قیمت آن 4800 تومان است. «آفتاب در حجاب» نیز تا به حال در شمارگان 125 هزارتایی به چاپ رسیده است.

«از دیار حبیب» کتاب دیگر شجاعی درباره حبیب‌بن‌مظاهر، یکی از یاران امام حسین(ع) در واقعه کربلا و چگونگی پیوستن او به امام(ع) است. در بخش دیگری از این کتاب نیز به ماجرای انتقام پسر او از قاتلان پدرش پرداخته شده است.

چاپ سیزدهم «از دیار حبیب» که تا به حال در تیراژ 125 هزارتایی منتشر شده، 88 صفحه و قیمت آن 1600 نومان است.
گفتنی است کتابهای این نویسنده در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 28 آذر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط