loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

واقعیت دنیای غرب در «وای وای اروپا، آمریکا»

نخستین جلد کتاب «وای وای اروپا، آمریکا» نوشته «روث سیدن» و «ویلیام گاردنر» با ترجمه و تلخیص پریسا پورعلمداری، فروغ ذکاوتی و راحله سادات میراسلامی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

این کتاب که ترجمه و تلخیصی از سلسله مقالات انتقادی درباره زن و کودک در اروپا و آمریکاست، در دو جلد منتشر و جلد نخست در سه فصل تنظیم و تدوین شده است.

نقص حقوق زنان و کودکان در اروپا، زنان و کودکان آخرین‌ها هستند، وضعیت تأسف‌آور کانادا، عناوین بخش‌های سه‌گانه این کتاب را تشکیل می‌دهند.

فصل نخست کتاب، اسناد کمیته رفع تبعیض علیه زنان و کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد را بررسی می‌کند که طبق آن، موارد بسیاری از نقض این حقوق در کشورهای اروپایی(انگلیس، آلمان، سوئیس، فرانسه، اتریش، ایتالیا، دانمارک، هلند و...) عنوان شده‌اند.

در فصل بعدی، وضعیت زنان و کودکانی که در اثر اشاعه فرهنگ فمنیستی و فروپاشی خانواده به شدت درگیر دست و پنجه نرم کردن با بحران اقتصادی و فقرند، تبیین می‌شود. بررسی چگونگی از بین رفتن بنیان خانواده در آمریکای ثروتمند، وضعیت معیشت زنان سرپرست خانوار ـ به ویژه رنگین پوستان ـ و در مضیقه قرار گرفتن آنها، از جمله مباحث این بخش‌ به شمار می‌آیند.

نویسنده این بخش از کتاب، دکتر روث سیدل، استاد کالج هانتر آمریکاست که بیشتر در حوزه فقر و تأثیرات آن بر زنان و کودکان و خانواده‌ها تحقیق می‌کند.

در فصل سوم کتاب، بحث‌های تفاوت جنسیتی زن و مرد، برابری یا تساوی زن و مرد و همچنین نتایج آن عنوان شده‌اند. نویسنده این بخش دکتر ویلیام گاردنر، نویسنده مشهور آمریکایی است که بنیاد وی هر سال جوایزی را در سطح بین‏المللی به پژوهشگرانی که دارای نوآوری‌هایی در علوم پزشکی ـ که سبب آلام دردمندان می‌شود ـ اعطا می‌کند.

نخستین جلد کتاب «وای وای اروپا، آمریکا» از مجموعه کتاب‌های تحلیلی و ترجمه‏ای اداره مطالعات زنان و خانواده معاونت پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه‌هاست که تاکنون بیش از 10 کتاب در نقد فمنیسم و تزلزل خانواده از سوی نویسندگان غربی منتشر کرده است.

چاپ نخست این کتاب در شمارگان 5000 نسخه،160 صفحه، قطع رقعی و بهای 19000 ریال‌ از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب و اندیشه شده است.

این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 7 دی 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط