loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چشم‌اندازی به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)

نویسندگان مرتبط : محمدجواد مروجی طبسی

کتاب «نشانه‌هایی از دولت موعود» نوشته نجم‌الدین طبسی از سوی موسسه بوستان کتاب به چاپ چهارم رسید. اثر حاضر به موضوع دولت آخرالزمان مهدی موعود(عج) می‌پردازد و به صورت تفصیلی و در سه بخش، به سوال‌های مطرح شده در این باره پاسخ می‌دهد.

درباره امام زمان(عج) گرچه مباحث گوناگونی، مانند راز طول عمر، فلسفه غیبت، عوامل ظهور و... مطرح شده‌اند، اما درباره چگونگی قیام، سیستم حکومتی و شیوه زمامداری آن حضرت، آن چنان‌که شایسته است، تحقق و پژوهشی به عمل نیامده، از این‌رو، کتاب حاضر به سوال‌هایی که درباره حکومت آخرالزمانی حضرت ولی عصر(عج) مطرح شده‌اند، پاسخ می‌دهد.

یکی از پرسش‌هایی که ذهن بیشتر افراد را به خود مشغول داشته، آن است که امام(عج) چگونه نظام‌های سیاسی گوناگون را ـ‌ که دارای افکار و توانایی‌های مختلفی هستند ‌ـ از میان برمی‌دارد و نظام واحد جهانی تشکیل می‌دهد؟ سیستم و برنامه حکومتی آن حضرت چگونه است که در آن ظلم و ستمی در جهان نخواهد بود، فسادی صورت نمی‌گیرد و گرسنه‌ای یافت نمی‌شود؟

کتاب حاضر به سوال‌های فوق به صورت تفصیلی در سه بخش پاسخ می‌دهد. در بخش نخست این کتاب، اوضاع جهان پیش از ظهور امام(عج) ـ ‌که آکنده از جنگ و کشتار، ویرانی و قحطی، مرگ و بیماری، ظلم و ستم و ناامنی و تجاوز است ‌ـ بررسی و نتیجه‌گیری می‌شود که مردم در آن هنگام از مرام‌ها، مکتب‌ها و حکومت‌های گوناگون ـ ‌که هرکدام ادعای رعایت حقوق بشر، سعادت انسان و نجات آنان را داشته‌اند ‌ـ مایوس، از بهبود اوضاع نابسامان جهان ناامید شده‌اند و در انتظار ظهور مصلحی به سر می‌برند تا نجات بخش آنان باشد.

بخش دوم کتاب، به چگونگی قیام و انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) می‌پردازد، نهضتی که از کنار کعبه با اعلام ظهور آن حضرت آغاز می‌شود. یاران و پیروان حقیقی از سراسر جهان به او می‌پیوندند. ستاد فرماندهی شکل می‌گیرد، سپاهیان منظم شده، فرماندهان منصوب می‌شوند و عملیات در سطح وسیعی آغاز می‌شود.
امام مهدی(عج) ظهور می‌کند و به ریشه‌کن کردن ستم و ستمگر از جامعه می‌پردازد. این جامعه، محدود به سرزمین حجاز، خاورمیانه و آسیا نیست، بلکه به وسعت کره زمین است.

اصلاح چنین جامعه‌ای که پر از ظلم و فساد است، کاری بس دشوار و مدعی ـ‌ آن در حقیقت ‌ـ ادعای معجزه‌ای بزرگ دارد و این معجزه به دست او تحقق می‌یابد.

سومین بخش کتاب، به حکومت آخرین امام(عج) اشاره دارد. آن حضرت برای اداره جهانی رهیده از ستم و فساد و نیز تحقق حاکمیت اسلام، دولتی قوی و کارآمد، از یاران توانمند زمان خویش و بزرگانی چون حضرت عیسی(ع)، سلمان فارسی، مالک اشتر، صالح و ... از سلف صالح تشکیل می‌دهد. هرچند نقش آنان را در براندازی حکومت‌های جور نمی‌توان نادیده گرفت، اما نقش اصلی آنان در سازندگی و اصلاح جهان در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است.

در انتهای این اثر، نمایه‌ای از آیات، روایات، معصومین(علیهم السلام) و اعلام نیز جای دارد.

چاپ چهارم کتاب «نشانه‌هایی از دولت موعود» را موسسه بوستان کتاب در شمارگان 1000 نسخه، 324 صفحه و بهای 52000 ریال راهی بازار نشر کرده است.

گفتنی است کتابهای فراوانی در حوزه مهدویت در سایت پاتوق کتاب و فروشگاههای دفتر نشر معارف موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 7 دی 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط