loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رونمایی از 4کتاب مرکز اسناد در فتنه 88

نویسندگان مرتبط : مرکز اسناد انقلاب اسلامی

کتاب‌های «شورش اشرافیت بر جمهوریت»، «نظریه فتنه»، «روز شمار هشت ماه نبرد مقدس» و «نظرسنجی‌های خارجی انتخابات دهم ریاست جمهوری» در حوزه هنری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فارس، مراسم رونمایی از چهار کتاب با موضوع حماسه 9 دی، با عناوین «شورش اشرافیت بر جمهوریت» نوشته حمیدرضا اسماعیلی، «نظریه فتنه» به قلم حجت الاسلام روح الله حسینیان،‌ «روز شمار هشت ماه نبرد مقدس» تالیف امیرحسین ثابتی منفرد و «نظرسنجی‌های خارجی انتخابات دهم ریاست جمهوری»‌ نوشته حسینعلی مددی و بررسی عملکرد مرکز اسناد انقلاب اسلامی به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی و با مشارکت حوزه هنری برگزار شد.
در این مراسم در کنار مولفان آثار، حجت الاسلام روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، غلامعلی حداد عادل؛ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و حسین قدیانی نویسنده کتاب «نه ده»، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس سخنرانی کرده و افرادی چون محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، آیت الله غیوری، غفوری فرد و محمد الهیاری تنی چند از مسئولان فرهنگی حضور داشتند.
همچنین در این مراسم علاوه بر این 4 عنوان کتاب، از کتاب‌های «9/19» و «شنبه پس از انتخابات» نیز تجلیل شد.

گفتنی است، کتاب «شورش اشرافیت بر جمهوریت» در در 320 صفحه، دو هزار و 500 نسخه، با قیمت سه هزار و 700 تومان حوادث پس از انقلاب اسلامی را ریشه‌یابی می‌کند؛ «نظریه فتنه» در 332 صفحه، دو هزار و 500 تومان و با قیمت سه هزار تومان به قلم حجت‌الاسلام حسینیان فتنه،‌ نظریه فتنه در قرآن،‌ فتنه در زمان امیرالمومنین (ع) و موارد دیگر را بررسی می‌کند.
همچنین کتاب «روز شمار هشت ماه نبرد مقدس» در 904 صفحه، دو هزار و 500 نسخه و با قیمت 12 هزار تومان روزشمار 22 خرداد تا 22 بهمن سال 88 است و کتاب «نظرسنجی‌های خارجی انتخابات دهم ریاست جمهوری» در 252 صفحه، ‌دو هزار و 500 تومان با قیمت دو هزار و 800 تومان به بررسی عملکرد سه رسانه خارجی و ارزیابی نظرسنجی‌های آنان می‌پردازد.

رمضانی دبیر همایش در ابتدای سخنان خود با ارائه گزارشی از همایش و عملکرد مرکز اسناد، گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی به عنوان اولین موسسه علمی پژوهشی در برابر فتنه سال 88 موضع گرفت، این امر در راستای شفافیت و بصیرت بود، چرا که این دو از اهداف سازمان به شمار می‌روند.
دبیر همایش، با اشاره به اینکه تیراژ مسئله‌ای مهم شمرده می‌شود، با اعلام تیراژ آثار منتشر شده توسط مرکز اسناد ابراز داشت: کتاب‌ «شنبه پس از انتخابات» به 22 هزار، «تقلب بزرگ» 19 هزار، «نه ده» با 24 هزار و 500، «نگهبان آراء» با 15 هزار و 500 ، «انقلاب‌های رنگی» با 9 هزار تیراژ ارائه شده است.
وی در ادامه گزارش خود با اشاره به محورهایی که برای کتاب‌های آینده در نظر گرفته شده‌اند، خاطرنشان کرد: بررسی علل و نتایج حوادث پس از انتخابات، جریان‌شناسی اصول‌گرایی در جمهوری اسلامی ایران، نقش آیت‌الله خامنه‌ای در مدیریت بحران، انتخابات ریاست جمهوری، آسیب‌شناسی مجمع روحانیون مبارز، فتنه آیت‌الله منتظری، نقش بسیج در مقابل براندازی نرم، ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر انقلاب‌های رنگی، عملکرد سیاسی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری، جریان فتنه و اقدامات دهم ریاست جمهوری، چرا غرب همواره در اندیشه براندازی جمهوری اسلامی است؟ از موضوعات مدنظر است.
رمضانی در خاتمه سخنان خود با اشاره به اقدامات مرکز اسناد انقلاب اسلامی هم، افزود: کار بزرگ مرکز تهیه 25 هزار برگ سند، 1414 قطعه عکس، 500 هزار دقیقه فیلم و 12 هزار برگ بریده جرائد است.

گفتنی است کتابهای فراوانی در فروشگاههای دفتر نشر معارف درباره فتنه 88 و جنگ نرم موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 9 دی 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط