loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ پرسشها و پاسخهای برگزیده دانشجویی

پنج کتاب از مجموعه پرسشها و پاسخهای دانشجویی از سوی دفتر نشر معارف تجدیدچاپ شدند.

1) قرآن‎شناسی و دین‏پژوهی
جلد هفتم پرسش‏ها و پاسخ‏های برگزیده دانشجویی با عنوان «قرآن‏شناسی، دین‏پژوهی، حکومت دینی، فلسفه احکام، اخلاق و مشاوره و احکام برگزیده»، نوشته حجت‏الاسلام والمسلمین حمیدرضا شاکرین و همکاری جمعی از محققین نهاد رهبری در دانشگاهها منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نشر معارف، این کتاب در شش بخش تنظیم شده است و قرآن‏شناسی، کلام و دین‎پژوهی و حکومت دینی، اخلاق و مشاوره، حقوق و فلسفه احکام، احکام برگزیده عناوین بخش‏های شش گانه این کتاب هستند.
جمع‏آوری قرآن، الفاظ قرآن، اعجاز قرآن، مصحف علی(ع) و فاطمه(س)، حقانیت اسلام، علل عقب‏ماندگی کشورهای اسلامی، علم پیشین و تقدیر خدا، راز عصمت، توبه حضرت آدم(ع)، معنای استغفار پیامبر(ص)، غدیرخم، معنای شفاعت و توسل، ماجرای فدک، منشأ مشروعیت، نسبت دین و سیاست، تبیین ولایت مطلقه فقیه، نظارت استصوابی، توبه راستین، تمرکز حواس، تقویت اراده، علل دین‏گریزی، ویژگی‏های دوست خوب، علت تقلید، تفاوت حقوق زن و مرد، فلسفه تعدد زوجات، فلسفه پوشش زنان و... از جمله سئولاتی هستند که این کتاب به آنها پاسخ می‏دهد. این کتاب به 100 سئوال در این زمینه پاسخ داده است.
دفتر نشر معارف این کتاب در 432 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 5000 نسخه، قیمت 4300 تومان در سال 1389 به چاپ دهم رسانید.

2) قرآن‏شناسی
جلد پنجم پرسش‏ها و پاسخ‏های دانشجویی، با عنوان«قرآن‏شناسی» تدوین و تألیف استاد صالح قنادی با همکاری جمعی از محققان نهاد رهبری در دانشگاهها از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نشر معارف، این کتاب در دوازده فصل تنظیم و تدوین شده است که عبارتند از: وحی و زبان قرآن، نزول قرآن، فهم قرآن، جهان‏شمولی قرآن، قرآن و علم، اعجاز قرآن، تحریف قرآن، دانستنی‏های قرآن، قرائت قرآن، حفظ قرآن، کتاب‏شناسی و احکام قرآن.
در این کتاب به 100 پرسش‏ جوانان و دانشجویان درباره نزول وحی، حقانیت قرآن، مفهوم تحدی و هماوردی قرآن، انواع وحی، مصحف حضرت علی(ع) و فاطمه(س)، نزول فرشتگان، نزول تدریجی قرآن، تدوین قرآن، تفسیر رمزی و سمبلیک و عصری قرآن، قرآن و پیشرفت زمان، قرآن و نیاز بشر، قرآن و علوم بشری، قرآن و پیشرفت علم، تفسیر علمی قرآن، جنبه‏های اعجاز قرآن، تحریف‏ناپذیری قرآن، تحریف انجیل و دانستنی‏هایی درباره قرآن و معرفی کتاب‏های مفید در عرصه قرآن‏شناسی و قرآن‏پژوهی و احکام قرآنی پاسخ داده می شود.
چاپ هفتم این کتاب در 256 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 10000 نسخه و قیمت 3100 تومان در سال 1389 از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

3) راهنماشناسی
جلد سوم پرسش‏ها و پاسخ‏های دانشجویی با عنوان«راهنماشناسی» نوشته حجت‏الاسلام والمسلمین محمدرضا کاشفی از سوی دفتر نشر معارف به چاپ هشتم رسید.
به گزارش روابط عمومی دفتر نشر معارف، این کتاب در دو بخش«وحی و نبوت» و «ویژگی های پیامبران» تنظیم و تدوین شده است.
در بخش اول به 24 سئوال درباره ضرورت بعثت انبیاء، قرآن‎شناسی، وحی و نبوغ بشری، تعداد پیامبران و در بخش دوم به سئوالاتی درباره عصمت و اختیار، عصمت و دنیا، عصمت در طفولیت، دسترسی به عصمت، خطای پیامبران، مفهوم خطای حضرت آدم(ع)، تبیین خطای داوود(ع)، ماجرای خطای پیامبر(ص)، گناه پیامبران، استغفار معصومان، معجزه پیامبر(ص)، علم غیب پیامبر(ص)، معراج پیامبر(ص)، معراج و علم پیامبر(ص)، مشورت پیامبر(ص)، حقیقت محمدیه(ص)، تبیین حدیث لولاک لما خلقت الافلاک و مقام پیامبر(ص) پاسخ داده شده است.
دفتر نشر معارف در سال جاری این کتاب را در 112 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 10000 نسخه و قیمت 1300تومان به چاپ هشتم رسانید.

4) فرجام‏شناسی
جلد دوم پرسش‏ها و پاسخ‏های دانشجویی با عنوان«فرجام‏شناسی» نوشته حجت‏الاسلام والمسلمین محمدرضا کاشفی تجدیدچاپ شد.
به گزارش دفتر نشر معارف، این کتاب در چهار بخش کلیات معاد، مرگ، برزخ و قیامت تنظیم و تدوین شده است و به 34 سؤال درباره ضرورت و فواید فرجام‏اندیشی، تلقی انسان از فرجام‏شناسی، هدف زندگی، عمومیت معاد، مبانی معاد، حشر حیوانات، حشر جن، حقیقت مرگ، مرگ ارادی، ترس از مرگ، رهایی از وحشت مرگ، فواید یاد مرگ، تناسخ، عذاب قبر، فشار قبر، بدن برزخی، شب اول قبر، زیارت اهل قبور، آزادی اموات، تکامل در برزخ، دنیا و آخرت، تصور قیامت، زمان قیامت، معاد جسمانی، مواقف قیامت، ماهیت میزان، آفرینش جهنم، بهشت و جهنم جسمانی، عاقبت جهنمیان، ازدواج بهشتیان، جاودانگی بهشتیان، تکامل روز قیامت، یکنواختی در بهشت، پاسخ داده می‏شود.
چاپ هفتم(ویرایش دوم) این کتاب در سال 1389، در120 صفحه، تیراژ 5000 نسخه و قیمت 1200 تومان از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب و اندیشه شده است.

5) رساله دانشجویی
جلد شانزدهم پرسش‏ها و پاسخ‏های دانشجویی با عنوان«رساله دانشجویی» (مطابق با نظر ده تن از مراجع عظام تقلید) تدوین سید مجتبی حسینی تجدیدچاپ شد.
به گزارش دفتر نشر معارف، این کتاب در سی بخش احکام اسلامی در زمینه تقلید، وضو، غسل، جنابت، استمنا، تیمم، اسمای متبرکه، نماز، نماز و روزه اساتید و دانشجویان، روزه، اول ماه، زکات فطره، اعتکاف، خمس، نذر، موسیقی و جشن‏ها، پوشش، نامحرم، نگاه، ازدواج، زن و شوهر، پزشکی، آموزش، امر به معروف، منزل، مالی، بانکی، ارتباط با غیرمسلمانان و خارج از کشور و کپی رایت در نظر مراجع عظام تقلید مانند امام خمینی(ره)، بهجت(ره)، خامنه‏ای(مقام معظم رهبری)، تبریزی(ره)، سیستانی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، فاضل لنکرانی(ره)، مکارم شیرازی و وحید خراسانی آمده است.
در این کتاب، 639 سئوال شرعی جوانان و دانشگاهیان همراه با مآخذ و مستندات آمده است و مؤلف جهت اتقان و اطمینان بیشتر، علاوه بر مستندسازی پاسخ‏ها، از دفاتر مراجع عظام استفتا نیز نموده است و جهت دستیابی آسان به پاسخ‏ها، در انتهای کتاب فهرست کلیدواژه‏ها و اصطلاحات براساس حروف الفبا تنظیم شده است.
این کتاب در 400 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 10000 نسخه و قیمت 4800 تومان در پاییز89 از سوی دفتر نشر معارف به چاپ هجدهم رسید.

گفتنی است مجموعه کامل این پرسشها و پاسخ در بیش از 40 جلد در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 27 دی 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط