loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شماره هشتم ماهنامه زمانه منتشر شد

نویسندگان مرتبط : کانون اندیشه جوان

شماره هشتم دوره جدید نشریه زمانه به همت کانون اندیشه جوان منتشر شد. «شیعیان عراق» عنوان پرونده محوری این شماره از ماهنامه زمانه است که در ادامه زنجیره پروند‌ه‌های جهان اسلام، به وضعیت شیعیان در عراق و تبارشناسی گروه‌های شیعه در عراق می‌پردازد. جغرافیای تشیع عراق، ثوره العشرین(قیام علیه انگلیس)، حوزه علمیه نجف، روابط شیعیان ایران و عراق عنوان مقالاتی است که به بررسی وضعیت شیعیان عراق می‌پردازد. همچنین در ادامه این پرونده حزب الدعوه الاسلامیه، مجلس اعلای عراق، سازمان عمل اسلامی، جریان صدر دوم «الطیار صدری»، حزب الفضیله الاسلامی و کنگره ملی عراق به‌عنوان اصلی‌ترین جریان‌های فکری تشیع در عراق زیر ذره بین قرارگرفته‌‌است.

«حضور به وسعت ایران» عنوان پرونده تاریخ انقلاب این شماره از زمانه است که به بررسی نقش تعیین کننده حضور مردم در انقلاب از ابتدا تا امروز و به خصوص حماسه مردمی 9 دی می‌پردازد. سعدالله زارعی، حسین مظفر و محمد کوثری از چهره‌هایی هستند که در این پرونده گفتار یا نوشتاری از آنان منتشر شده‌است.

در این شماره، زمانه در حوزه ادبیات زمانه به بررسی رمان بینوایان به عنوان آخرین نماینده مکتب کلاسیک می‌پردازد. شهریار زرشناس با مقاله‌ای با عنوان «رمانتیسم ادبی» و پرویز شیشه‌گران با نوشتاری با عنوان «مکتب سرخوردگی» از بنام‌ترین نگارندگان این پرونده از زمانه هشتم هستند.

در ادامه مباحث زمانه در موضوع الگوهای پیشرفت جوامع، در این شماره در پرونده‌ای با نام «باتلاق‌های کویری» به نقد الگوی غربی توسعه پرداخته شده‌است. گفت و گو با رامین خانبگی و تعدادی از چهره‌های صاحب نظر در این حوزه مانند حجت‌الاسلام رضا غلامی و مجید مختاریان‌پور و نظرات بزرگانی همچوان حضرت امام خمینی (ره) و شهید آوینی، چهارچوب اصلی پرونده اقتصادی این شماره از زمانه را شکل داده‌اند.

«جهانی شدن فرهنگ» موضوع پرونده جامعه شناسی زمانه در این شماره است. تسلط فرهنگ آمریکایی بر تجارت جهانی، و نقش آن در به محاق بردن سنت‌ها وارزش‌های فرهنگ‌های محلی از رهگذار رخنه کردن به حوزه‌ها و جنبه‌های متعدد فرهنگ مانند زبان، مذهب، موسیقی، غذاو ... و محدود کردن تنوعات فرهنگی در مقالات این پرونده واکاوی شده‌است.

علاقمندان جهت تهیه این نشریه می توانند به مطبوعاتی های سراسر کشور و در تهران به نمایشگاه و فروشگاه دائمی آثار کانون اندیشه جوان واقع در خیابان انقلاب اسلامی، حد فاصل خیابان های منیری جاوید و 12 فروردین، شماره 1328 طبقه سوم و احد 9 مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن 66900965(امور مشترکین نشریه) تماس بگیرند.

گفتنی است این شماره 95 پیاپی و شماره 8 دورجدید نشریه زمانه است که با مدیر مسئولی محمدرحیم عیوضی و سردبیری سعید کرمی به همت کانون اندیشه جوان منتشر می شود.

پنجشنبه 14 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط