loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رساله دانشجویی؛ پاسخ به 639 سوال جوانان

گردآورنده کتاب «رساله دانشجویی» کوشیده است با جمع‌آوری نظرات مراجع عظام تقلید و همچنین استفتائات آنان به 639 سوال شرعی که ممکن است برای جوانان مطرح شوند، پاسخ دهد.

در این کتاب که جلد شانزدهم پرسش‏ها و پاسخ‏های دانشجویی به شمار می‌آید، از نظرات 10 تن از مراجع عظام تقلید استفاده شده است.

این نوشتار در بخش‌های متعددی، نظر مراجع تقلید را درباره احکام اسلامی نظیر تقلید، وضو، غسل، تیمم، اسمای متبرکه، نماز، روزه، اول ماه، زکات فطره، اعتکاف، خمس، نذر، موسیقی و جشن‏ها، پوشش، نامحرم، نگاه، ازدواج، زن و شوهر، آموزش، مالی، بانکی، ارتباط با غیرمسلمانان و خارج از کشور، کپی‌رایت و... بررسی کرده است.

در این نوشتار از نظرات امام خمینی(ره)، آیت‌الله بهجت(ره)، آیت‌الله خامنه‏ای، آیت‌الله تبریزی(ره)، آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره)، آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله وحیدخراسانی استفاده شده است.

639 سوال شرعی جوانان نیز بخشی از این اثر است که با مآخذ و مستندات پاسخ سوال‌ها همراه شده است. نویسنده علاوه بر مستندسازی پاسخ‏ها، از دفاتر مراجع عظام استفتاء نیز کرده است.

وجود فهرست کلیدواژه‏ها و اصطلاحات براساس حروف الفبا در انتهای کتاب نیز از دیگر ویژگی‌های این کتاب برای دستیابی آسان به پاسخ‏هاست.

چاپ هجدهم کتاب «رساله دانشجویی» با تدوین سید مجتبی حسینی در شمارگان 10000 نسخه، 400 صفحه و بهای 48000 ریال به تازگی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

گفتنی است این کتاب و بقیه مجموعه پرسشها و پاسخهایی دانشجویی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 15 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط