loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار سفرنامه مقام معظم رهبری به استان فارس

نویسندگان مرتبط : اکبر صحرایی

اکبر صحرایی نویسنده رمان «حافظ هفت» که این اثر را درباره سفر نه‌روزه مقام معظم رهبری به استان فارس و شیراز نوشته است، گفت: این کتاب تا یک ماه آینده وارد بازار نشر می‌شود.

اکبر صحرایی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اعلام خبر فوق، افزود: کتاب «حافظ هفت» در مرحله طراحی جلد قرار دارد و تا یک ماه آینده توسط انتشارات سوره مهر در بازار نشر عرضه می‌شود.

وی درمورد نگارش رمان «حافظ هفت»، گفت: این رمان در (9پیاله)، که به معنای 9 روز سفر آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، به استان فارس است، تدوین شد؛ به همین منظور تمام دغدغه من این بود تا فرم، طرح و ساختار این اثر ارزشمند متفاوت‌تر از آثار مشابه دیگر در این زمینه باشد.

وی در مورد عنوان این کتاب هم، گفت: عنوان «حافظ هفت» در واقع اشاره‌ای است به ترور مقام معظم رهبری در تاریخ 6 تیرماه 1360 در مسجد «ابوذر» تهران. همچنین اشاره‌ای به حافظ شیراز و عرفان عطار دارد.

این نویسنده تصریح کرد: پس از بررسی‌هایی که در مورد این رمان از سوی دفتر نشرآثار مقام معظم رهبری صورت گرفت و تأیید این دفتر، این رمان برای انتشار به انتشارات سوره مهر فرستاده شد.

صحرایی پیش از این درباره شخصیت اصلی این رمان گفته است: «پانوسیان (یک نویسنده مسیحی)به همراه یک نویسنده دوران جنگ به نام «جعفر» است. زاویه کلی روایت از نگاه پانوسیان است، در واقع حدود نیمی از این کتاب به مستندات این سفر اختصاص دارد و در آن از زبان یک شخص ارمنی به نام پانوسیان، دیدارهای مقام رهبری با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، اهالی فرهنگ و هنر و ... روایت می‌شود.

وی افزود: در واقع این شخصیت ارمنی دوست جعفر است که به اصرار جعفر که نویسنده جنگ است در اولین روز حضور رهبری حاضر می‌شود، ولی بعد به دلیل یک سری اتفاقاتی که برای جعفر می‌افتد و راهی بیمارستان می‌شود، مجبور می‌شود که تمام این 9 روز را در آن منطقه باشد و به همین منظور در بیمارستان دفترچه خاطرات جعفر را می‌بیند و همین‌طور یادآوری این خاطرات باعث یک برگشت به عقب به سال‌های حضور مقام معظم رهبری در جبهه و ترور نافرجام ایشان و غیره می‌شود.

این نویسنده افزود: در واقع در طول این 9 روز و آشنایی با مقام معظم رهبری و اتفاقاتی دیگر، این فرد با لایه دیگری از شخصیت رهبری آشنا می‌شود و یک تحلیل روانشناختی از ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب می‌‌بیند که خواننده به صورت قطره‌ای با شخصیت ایشان آشنا می‌شود.

چهارشنبه 27 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط