loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رهبر انقلاب:فشارها علیه ایران برای الگو نشدن

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

حضرت آیت الله خامنه ای عنوان کردند: امریکا تلاش دارد تا با منحرف کردن حرکت مردم مصر و قانع کردن آنها به برخی دستاوردهای جزئی، مردم را به خانه هایشان بازگرداند ولی بعید است چنین ترفندهایی در مقابل مردمی که بیدار شده و قدرت و توان تأثیرگذاری خود را متوجه شده است، به نتیجه برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم آذربایجان با اشاره به حرکت رو به گسترش بیداری اسلامی در دنیای اسلام، آن را ثمره شیرین مقاومت و ایستادگی ملت عظیم ایران در 33 سال گذشته دانستند و تأکید کردند: امروز به برکت ایمان و اسلام، صلابت، عزت، پیشرفت و تأثیرگذاری ایران اسلامی، بیش از هر زمان دیگر درخشان تر و عزم ملت برای رسیدن به اوج قله عظمت مصمم تر است.

مهمترین ویژگی حرکت مردم تبریز در 29 بهمن سال 56

در این دیدار که در آستانه سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 56، انجام شد، رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از ایمان، اخلاص، پایمردی و بصیرت مثال زدنی مردم آذربایجان در طول تاریخ بویژه در مقاطع مختلف نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی ایران افزودند: مهمترین ویژگی حرکت مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 الگو شدن آن برای حرکتهای بعدی ملت ایران بود و اگر قیام 29 بهمن 56 روی نمی داد، قیام 19 دی مردم قم به فراموشی سپرده و روند حرکت ملت ایران در مسیر نهضت اسلامی، متوقف می شد.

مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران؛ الگو شدن برای ملتها

حضرت آیت الله خامنه ای مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران را نیز الگو شدن آن برای ملتها دانستند و خاطرنشان کردند: علت اصلی فشارهای گوناگون به جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون جلوگیری از الگو شدن حرکت عظیم ملت ایران بوده است.

تلاش دشمن برای متوقف کردن حرکت ملت ایران

ایشان با اشاره به تحریم های اقتصادی، ترور دانشمندان برجسته علمی، و اتهام زنی های گوناگون در زمینه حقوق بشر، تأکید کردند: همه فشارها و تبلیغات برای این است که حرکت ملت ایران را متوقف کنند و موجب رویگردانی افکار عمومی منطقه و جهان از جمهوری اسلامی ایران شوند اما برخلاف خواسته سلطه گران، ایران اسلامی روز بروز قویتر و پیشرفته تر شده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: هشت سال دفاع مقدس موجب شد سرداران جوان و شجاع ملت ایران امکان بروز بیابند و تحریم های اقتصادی و علمی نیز باعث شد، استعدادها و تواناییهای جوانان شکوفا شود.

شور و شعور، و عزم راسخ همراه با بصیرت؛ مهمترین ویژگی مردم آذربایجان

حضرت آیت الله خامنه ای مهمترین ویژگی مردم آذربایجان و تبریز را شور و شعور، و عزم راسخ همراه با بصیرت دانستند و خاطرنشان کردند: این ویژگیها از جمله بصیرت همراه با قدرتِ تحلیل باید همچون 33 سال گذشته در نسل جوان و همچنین نسلهای بعدی حفظ و تقویت شود.

ایشان تأکید کردند: اگرچه جوان امروز امام (ره) و شهید باکری ها را ندیده و دوران سخت 8 سال دفاع مقدس را لمس نکرده است اما فکر، تشخیص و راه جوان امروز، همان فکر و مسیر سالهای اول انقلاب اسلامی است.

بصیرت ایمانی، شریان حیاتیِ احیاء کننده فکرها و دلها است

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه بصیرت ایمانی، شریان حیاتیِ احیاء کننده فکرها و دلها است، افزودند: این بصیرت ایمانی باید همواره ادامه پیدا کند، همانگونه که تاکنون ادامه داشته و تأثیر خود را نیز در دنیا گذاشته است.

قضایای بسیار مهم مصر ناشی از حرکت بیداری اسلامی است

حضرت آیت الله خامنه ای بیداری اسلامی مشهودِ کنونی در منطقه را متأثر از حرکت ایمانی و عزم راسخ ملت ایران دانستند و تأکید کردند: قضایای بسیار مهم مصر ناشی از حرکت بیداری اسلامی و تحقیر سالهای متمادی ملت فهیم، کهن و صاحب تمدن مصر است.

ایشان شکل گیری حرکتهای عظیم اجتماعی را تدریجی و در طول سالیان متمادی اما بروز آنها را ناگهانی و دفعی، دانستند و افزودند: ذلت و تحقیری که حکومت مصر در طول سالهای گذشته به دلیل وابستگی به امریکا و رژیم صهیونیستی بر مردم تحمیل کرد، سرانجام ملت و جوانان مصر را به ستوه آورد و اینگونه بصورت ناگهانی بروز کرد.

حرکت مردم مصر با پیشتازی جوانان از مساجد و نمازهای جمعه آغاز شد

رهبر انقلاب اسلامی، نقش جوانان مصری و ایمان و عزم راسخ آنها را در حرکت عظیم مردم، تعیین کننده خواندند و خاطرنشان کردند: حرکت مردم مصر با پیشتازی جوانان از مساجد و نمازهای جمعه آغاز و سرانجام به یک حرکت عمومی تبدیل شد.

ترفندهای آمریکا برای منحرف‌کردن مردم مصر به نتیجه نخواهد رسید

حضرت آیت الله خامنه ای حضور مردم در صحنه را موجب ناکارآمد شدن ابزارهای سیاسی، نظامی و اقتصادی قدرتهای زورگو دانستند و افزودند: امریکاییها می توانند به دولتهای بدون پشتوانه مردمی به راحتی زور بگویند و هرگاه هم که به سردمداران آنها نیاز نداشته باشند به آنها همچون محمدرضا پهلوی و بن علی بی محلی کنند اما هنگام حضور مردم در صحنه، در مقابل عزم راسخ آنها، نمی توانند کاری از پیش ببرند.

ایشان تأکید کردند: این اتفاق مهم امروز در مصر روی داده است البته امریکا تلاش دارد تا با منحرف کردن حرکت مردم مصر و قانع کردن آنها به برخی دستاوردهای جزئی، مردم را به خانه هایشان بازگرداند ولی بعید است چنین ترفندهایی در مقابل مردمی که بیدار شده و قدرت و توان تأثیرگذاری خود را متوجه شده است، به نتیجه برسد.

ایمان و اسلام؛ عامل اصلی عزت و پیشرفت ملت ایران

رهبر انقلاب اسلامی عامل اصلی عزت و پیشرفت ملت ایران را ایمان و اسلام دانستند و خاطرنشان کردند: تقویت ایمان، همت جوانان و تلاش برای تحقق بیشتر دستورات اسلام در جامعه، زمینه ساز عزت و پیشرفت روزافزون و اصلاح زندگی مادی و معنوی خواهد شد.

پنجشنبه 28 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط