loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«سین‌جیم» مهدی‌نژاد رونمایی شد

نویسندگان مرتبط : امید مهدی نژاد

امید مهدی‌نژاد در مراسم رونمایی کتابش گفت: مانعی که برای نگارش این کتاب طنز وجود داشت، این بود که خواننده از ابتدا نباید متوجه طنز‌بودن محتوای کتاب می‌شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کانون فرهنگ و اندیشه؛ در این مراسم امید مهدی‌نژاد نویسنده‌ کتاب «قهوه قند پهلو» با تشکر از کسانی که در چاپ کتاب او را یاری کردند، اظهار کرد: این نوع طنز برایم جذاب است و سعی کردم با بازی با کلمات و هجوی که از این راه به دست می‌آید، کتابم را بنویسم.
وی افزود: مانعی که برای نگارش این کتاب طنز وجود داشت، این بود که خواننده از ابتدا نباید متوجه طنز‌بودن محتوای کتاب می‌شد.
نویسنده کتاب اظهار کرد: در کتاب «سین‌جیم» با فردی همراه می‌شویم که توهمات ذهن خود را ارائه می‌دهد که در پایان کتاب، دروغ و طنز ‌بودن مطالب گفته شده معلوم می‌شود.

* طنز‌نویسی که دیدگاه سیاسی نداشته باشد، دلقکی بیش نیست

هم‌چنین در این نشست شهرام شکیبا _ طنز‌پرداز و روزنامه‌نگار _ طی سخنانی با اشاره به این‌که شوخی‌های کلامی به‌کار رفته در کتاب «سین‌جیم» دوست‌داشتنی است، گفت: امید مهدی‌نژاد اگر روزی بخواهد فیلمنامه بنویسد، حتما می‌تواند.
وی تاکید کرد: طنز‌نویسی که سیاسی ننویسد و دیدگاه سیاسی نداشته باشد، دلقکی بیش نیست و هر جامعه‌ به دلقک نیاز دارد و این ضعف محسوب نمی‌شود.
شکیبا در ادامه کتاب «سین‌جیم» را دارای طنزی رندانه دانست و افزود: بسیاری با خواندن این کتاب و مرور اتفاقات درون کتاب از خود بپرسند آیا ممکن است تاریخ هم همین‌قدر شوخی باشد.

وی یکی از مشکلات کتاب‌های طنز در کشورمان را این دانست که هرکسی هر‌طور که می‌خواهد از این‌گونه کتاب‌ها برداشت می‌کند و ادامه داد: این نوع نگاه باعث می‌شود که گاهی منظور نویسنده آن‌طور که می‌خواسته است منعکس نشود.
این نویسنده و روزنامه‌نگار با اشاره به دوره پس از انقلاب اسلامی ایران و طنز‌نویسی در آن دوران گفت: حرکتی که طنزنویسان در آن دوران می‌توانستند داشته باشند و به تاریخ گذشته‌شان بنگرند، به خاطر وقوع جنگ تحمیلی از دست‌ رفت و نتوانستند به خوبی به موضوع رژیم گذشته بپردازند.

وی هم‌چنین با تمجید از گرافیک کتاب «سیم‌جین» عنوان کرد: گرافیک این کتاب چه بر روی جلد و چه در متن گرافیکی است که با موضوع کتاب همخوانی دارد.

«سین‌جیم» از تولیدات واحد ادبی کانون فرهنگ و اندیشه (کفا) است که در 64 صفحه و شمارگان 2000 نسخه توسط انتشارات فراندیش و با حمایت کمیته حمایت و نظارت بر فعالیت مراکز فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

گفتنی است همه آثار این شاعر و طنزپرداز در سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 28 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط