loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«آخرین راه این است»؛ جدیدترین کتاب یاحسینی

نویسندگان مرتبط : سید قاسم یاحسینی

خاطرات شفاهی محمود جمشیدی، یکی از نیروهای شناسایی و غواصان دوران دفاع مقدس که توسط سیدقاسم یاحسینی در قالب کتاب "آخرین راه این است" تدوین شده، به زودی منتشر می‌شود.

یاحسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار داشت: محمود جمشیدی، متولد شهر اهواز، در نوجوانی به عضویت بسیج در آمد و با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران وارد جبهه شد. است. وی پس از حضور در عملیات والفجر مقدماتی و تجربه چند عملیات زمینی به قرارگاه نصرت پیوست و در کنار سردار علی هاشمی به شناسایی و غواصی در هور پرداخت.

وی اضافه کرد: جمشیدی حدود 60 عملیات شناسایی را انجام داده و خاطرات جذاب و خواندنی از عملیات‌های رمضان، کربلای 5 و لایه‌های درونی عملیات در هور را روایت کرده است. همچنین از آنجا که وی غواص بوده، خاطرات هیجان‌انگیزی را از کمین زدن به دشمن و کمین خوردن از آن‌ها بیان کرده و همین موضوع سبب تفاوت این اثر از دیگر آثارم شده است.

نویسنده کتاب "زیتون سرخ" درباره تفاوت‌های محتوایی خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: حوادث برای هریک از افراد استثنایی بوده و زاویه‌های‌ مشخصی را آشکار می‌کنند. براساس تجربه‌ام، هر رزمنده ایرانی که بیش از 3 ماه در جبهه حاضر بوده، می‌تواند یک کتاب خاطره داشته باشد و ممکن است این خاطرات از یک منطقه عملیاتی، اما متفاوت با خاطرات دیگر رزمندگان آن منطقه باشند.

سیدقاسم یاحسینی یادآور شد: از آنجا که محمود جمشیدی کارمند شرکت فولاد خوزستان است، کتاب 220 صفحه‌ای خاطرات وی با همکاری انتشارات سوره مهر و شرکت فولاد خوزستان منتشر می‌شود.

گفتنی است همه کتابهای این نویسنده ادبیات پایداری که از سوی نشر فاتحان و سوره مهر منتشر شده است، در سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 29 بهمن 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط