loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب تازه فیاض: «مهندسی فرهنگ عمومی»

نویسندگان مرتبط : ابراهیم فیاض

ابراهیم فیاض کتاب «مهندسی فرهنگ عمومی» را در دست نگارش دارد. به گفته وی، این اثر راهبردهای هدایت جامعه برای داشتن فرهنگی بالنده را به مسوولان فرهنگی ارایه می‌دهد.

مدرس جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب را جلد دوم اثر پیشینش درباره مهندسی فرهنگ عمومی برشمرد که به نظریه‌ها اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: عده‌ای به جای اصطلاح مهندسی فرهنگ عمومی، مهندسی اجتماعی را به کار می‌برند، زیرا معتقدند می‌توان از طریق آن به ارتقای فرهنگ رسید، اما در ایران به طور مستقیم از مهندسی فرهنگ به فرهنگ می‌رسیم.

این نویسنده، هدایت فرهنگ عمومی به سوی بالندگی را از وظایف دولت و نهادهای وابسته به آن دانست و گفت: نویسندگان و پژوهشگران هر اندازه نظریه‌پردازی‌های قابل توجه در کتاب‌هایشان ارایه دهند، بدون اجرای آنها نقشی در بالندگی فرهنگ عمومی نخواهند داشت.

فیاض یادآور شد: در این کتاب بدون توجه به سیر و تحول تاریخی موضوع، به امور فعلی فرهنگ عمومی کشورمان پرداخته می‌شود.

کتاب «مهندسی فرهنگ عمومی» از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور منتشر خواهد شد.

دکتر ابراهیم فیاض، استادیار گروه مردم شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است. وی علاوه بر دروس حوزوی، مدرک کارشناسی را در رشته پژوهشگری از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد را در رشته مردم شناسی از دانشگاه تهران و دکتری را در رشته فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه امام صادق تهران اخذ نموده است.

موارد تدریس وی «انسان‏شناسی جهانی شدن»‏، «انسان‏شناسی فلسفی»‏، «مردم‏شناسی اعتقادات دینی»‏ و «مبانی فلسفه»(در مقطع کارشناسی) و «روش‏شناسی (فلسفه)» و «انسان‏شناسی دینی ایران» (در مقطع کارشناسی ارشد) است. دکتر فیاض به صراحت لهجه و تحلیل های ساختارشکن مشهور است. وی غالب سرمقاله های مجله پگاه حوزه را نوشته است و اخیرا کتاب ایران آینده وی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

همه آثار دکتر فیاض در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
• ایران آینده به سوی الگویی مردم شناختی برای ابرقدرتی ایران
• تعامل دین، فرهنگ و ارتباطات: نگاهی مردم شناختی
• تولید علم و علوم انسانی
• مردم شناسی دینی توسعه در ایران: دین، فرهنگ و توسعه در ایران

دوشنبه 2 اسفند 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط