loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تقدیر از کتاب «مبانی و الگوی مهندسی فرهنگی»

نویسندگان مرتبط : علیرضا پیروزمند | فرهنگستان علوم اسلامی قم

کتاب مبانی و الگوی مهندسی فرهنگی نوشته حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند در دوازدهمین جشنواره کتاب فرهنگی سال، کتاب شایسته تقدیر معرفی شد.

یه گزارش سایت دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم، دوازدهمین جشنواره کتاب فرهنگی سال، دوشنبه نهم اسفند ماه در تالار بزرگ وحدت برگزار گردید. در این جشنواره 330 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده بود که از میان این آثار 200 عنوان کتاب، 16 عنوان پایان نامه دوره دکتری و مابقی طرح های پژوهشی بوده است.

این آثار در سه مرحله مورد داوری قرار گرفت که مرحله اول و دومِ داوری توسط خود پژوهشگاه و مرحله سومِ داوری با استفاده از تیم های مدعوی از حوزویان و دانشگاهیان صورت پذیرفته بود.

در جشنواره امسال چهار بخش «دین و فرهنگ»، «مدیریت و سیاستگذاری فرهنگی»، «فرهنگ و رسانه»، «فرهنگ، هنر و ادبیات» جهت داوری آثار پیش بینی گردیده بود که «کتاب مبانی و الگوی مهندسی فرهنگی»، کتاب شایسته تقدیر در بخش مدیریت و سیاستگذاری فرهنگی معرفی شد.به همین مناسبت گزارش کوتاهی از حجت الاسلام علیرضا پیروزمند؛ قائم مقام دفتر فرهنگستان علوم اسلامی پیرامون این کتاب دریافت نموده ایم که تقدیم می گردد.

علیرضا پیروزمند ــ کتاب مبانی و الگوی مهندسی فرهنگی از دو بخش مبانی و الگو تشکیل یافته است. در بخش مبانی به چند بحث مهم پرداخته شده؛ یکی چیستی فرهنگ و چگونگی تغییرات آن است؛ بحث دوم نقش دین در مهندسی فرهنگی کشور و بحث سوم آسیب شناسی رابطه دین و دولت پس از انقلاب اسلامی است.

در بخش دوم این کتاب به الگوی مهندسی فرهنگی پرداخته شده است. این موضوع در دو مرحله عام و خاص بررسی شده است. در مرحله اول الگوی عام مهندسی فرهنگی در سه عنوان ضرورت و مراحل دستیابی به الگوی برنامه ریزی فرهنگی، مفهوم شناسی و الگوپردازی در مهندسی فرهنگی، تعیین الگو و طبقه بندی موضوعات در مهندسی فرهنگی کشور مورد توجه قرار گرفته است. در مرحله دوم به الگوی خاص مهندسی فرهنگی در سه موضوع الگوی مهندسی فرهنگی علم، الگوی مهندسی فرهنگی سازمان و الگوی مهندسی فرهنگی جهان پرداخته شده است.

این کتاب مشتمل بر مجموعه مقالاتی است که در همایش های مختلف ارائه گردیده و از سوی داوران مورد انتخاب قرار گرفته است و از آنجایی که حول محور الگوی مهندسی فرهنگی قابل تجمیع بوده، بصورت کتاب ارائه شده است.

این کتاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 13 اسفند 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط