loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«سیر تفکر معاصر» مددپور تجدید چاپ شد

نویسندگان مرتبط : محمد مددپور

جلد دوم «سیر تفکر معاصر» نوشته مرحوم «محمد مددپور»، پژوهشگر معاصر در سه باب توسط انتشارات سوره مهر برای چهارمین بار منتشر شد.


روی جلد کتاب
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) از پایگاه خبری سوره مهر، جلد دوم کتاب «سیر تفکر معاصر» در سه باب تدوین شده که باب اول به زمینه‌های تجدد و دین‌زدایی در ایران و نخستین متفکران جدید ایران می‌پردازد که دارای پنج فصل است.

فصل اول درباره نظری به معنی لغوی و اصطلاحی دین و اصلاح دین است، شمه‌ای از اصلاح دین در جهان مسیحی موضوع فصل دوم و شمه‌ای از اصلاح دین در جهان اسلام موضوع فصل سوم است. در فصل چهارم درباره زمینه‌های تجدد و اصلاح دین در ایران بحث شده و فصل پنجم به موضوع مدرنیسم و غربی شدن در قلمرو دین و دنیای عصر ناصری اختصاص دارد.

باب دوم این کتاب هم در هفت فصل تنظیم شده که در این هفت اصل به تجدد و اصلاح دین در اندیشه سیدجمال‌الدین اسدآبادی پرداخته شده است.

بررسی تجدد و دین‌زدایی در اندیشه‌های میرزا ملکم خان ناظم الدوله و میرزا عبدالرحیم طالبوف هم موضوعی است که در شش فصل در باب سوم مورد توجه قرار گرفته است.

این کتاب که از مجموعه آثار استاد «محمد مددپور» و تولید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی است، در 616 صفحه، قطع رقعی و در تیراژ 2 هزار و 500 نسخه و با قیمت 8 هزار و 900 تومان منتشر شده است.

این کتاب و بقیه آثار این متفکر و فیلسوف هنر در موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

شنبه 14 اسفند 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط