loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نشست های تخصصی کوشکی و داوری

نویسندگان مرتبط : رضا داوری اردکانی | محمدصادق کوشکی

دومین نشست از سلسله نشست‌های تحلیلی‌ـ‌اندیشه‌ای «از انقلاب کبیر اسلامی ایران تا نظم نوین اسلامی» با حضور محمدصادق کوشکی در سالن همایش‌های کانون اندیشه جوان برگزار می‌شود.

به گزارش کانون اندیشه جوان، سیدعلی متولی امامی، معاون فرهنگی کانون با اعلام این خبر گفت: در این نشست که از ساعت 16 روز سه‌شنبه 17 اسفندماه در محل سالن همایش‌های کانون برگزار می‌شود، محمدصادق کوشکی با موضوع «جنبش‌های اسلامی معاصر و آینده» سخنرانی خواهد کرد.
متولی افزود: این سلسله نشست‌ها همزمان با تحولات اخیر جهان در کانون برنامه‌ریزی شده‌ و بازشناسی مبانی، زمینه‌های شکل‌گیری و مشترکات خیزش‌های مردمی جهان اسلام در راستای شکل‌گیری «خاورمیانه جدید» را در دستور کار دارد.
«محمدصادق کوشکی» محقق، استاد دانشگاه و دارای تالیفات گوناگونی در حوزه جامعه‌شناسی سیاسی است.
علاقمندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به ساختمان مرکزی کانون واقع در خیابان وصال شیرازی، کوی بهنام، شماره 19 مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن‌های 88960536 و 88989893 تماس بگیرند.

******

نشست «هستی و چیستی غرب» برگزار می‌شود
هستی و چیستی غرب عصر امروز با حضور رضا داوری اردکانی، علی بیگدلی و فرشاد شریعت در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین میزگرد از سلسله نشست‌های مقدماتی همایش «ماهیت و مؤلفه‌های هویت غربی» سه‌شنبه گذشته در سالن حنانه دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد.
دومین میزگرد از سلسله نشست‌های مقدماتی همایش یاد شده، امروز با عنوان «هستی و چیستی غرب» از ساعت 14 تا 16 در دانشکده مطالعات جهان برگزار می‌شود.
در این میزگرد علمی، «علی بیگدلی» استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل پیرامون موضوع «مبانی نظری تمدن غرب»، «رضا داوری اردکانی» استاد فلسفه دانشگاه تهران با موضوع «غرب کجاست؟» و «فرشاد شریعت» عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) پیرامون موضوع «لیبرالیسم، سکولاریسم و غرب جدید» به سخنرانی می‌پردازند.
بنا بر گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نخستین همایش غرب‌شناسی، اواخر اردیبهشت سال 1390 توسط هیئت علمی گروه غرب‌شناسی این پژوهشگاه به منظور گسترش و تعمیق پژوهش و مطالعات غرب‌شناسی برگزار می‌شود.
برخی از مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش، برای ارائه میزگردهای متناسب با محورهای همایش انتخاب شده و با هدف آشنایی جامعه علمی با محورهای همایش غرب‌شناسی در پیش همایش‌ها ارائه می‌شوند.
یکی از محورهای همایش غرب‌شناسی «مبانی نظری غرب» است که به هویت غرب، غرب و آزادی، غرب و عدالت، غرب و سکولاریسم، غرب و تکنولوژی، وسیر تحول مبانی نظری غرب می پردازد.
از دیگر محورهای این همایش می توان به «غرب،‌ فرد و جامعه» اشاره کرد که بررسی و تحلیل غرب و خانواده، غرب و زن، غرب و حقوق بشر، غرب و آموزش و غرب و مهاجرت می‌پردازد.
آخرین محور این همایش «غرب و دیگران» است که در این محور غرب و خاورمیانه، غرب و ادیان توحیدی، غرب و صهیونیسم، غرب و جهانی‌سازی، غرب و بحران اقتصاد جهانی و کاهش نفوذ آمریکا در حوزه‏های مختلف مورد تبیین متخصصان قرار می‌گیرد.


یکشنبه 15 اسفند 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط