loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیر تحول کتاب مقدس منتشر شد

کتاب سیر تحول کتاب مقدس به قلم محمد شمس از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در کتاب «سیر تحول کتاب مقدس»، به سیر تحول و شکل گیری کتاب مقدس که عمدتا توسط پژوهش گران غربی باورمند به کتاب مقدس ارائه شده، پرداخته شده است.

بدون تردید کتاب مقدس، دست خوش تحریف شده است و در این کتاب برای نخستین بار بخشی از پژوهش ها و نتایج حاصل از آن و تحریف هایی را که برای فارسی زبانان روشن نبوده و با دلایل و انگیزه های مختلف صورت گرفته ارائه شده است. در این تحقیق صرفا با مراجعه به کتاب مقدس و دیگر کتبی که توسط خود یهودیان و مسیحیان نوشته شده به بیان و چگونگی تحریف آن پرداخته شده است.

عناوین این کتاب در شش فصل آمده است که به ترتیب شامل «آشنایی با کتاب مقدس»، «وحی و الهام؛ کتاب و کتابت»، «نقادی کتاب مقدس»، «فریضه منابع کتاب مقدس»، «نسخه های کتاب مقدس» و «آیا کتاب مقدس تحریف شده است» می شود.

در فصل سوم این کتاب در بخشی از مطلب تاریخچه نقد کتاب مقدس آمده است: «با به پایان رسیدن قرون وسطی، اروپا عصر جدیدی را تجربه نمود. از شاخصه های این عصر غالب بودن خرد و عقل گرایی است. در همین دوران دیدگاه نقادانه ظهور نموده و حتی کتاب مقدس را نیز در بر گرفت و نقد کتاب مقدس(Biblical Criticism) توسط منتقدین در الهیات پدید آمد. منتقدین کتاب مقدس خود چند دسته اند، گروهی بیشتر به نقد عهد عتیق پرداختند و دسته ای دیگر عهد جدید را مورد توجه قرار داده اند، عده ای هم کل کتاب مقدس را مورد نقد قرار داده اند. منتقدین عهد عتیق خود نیز چند طبقه اند: برخی اصلا آنچه را که در این قسمت آمده منکرند، گروهی دیگر بر آنند که بخش هایی از عهد عتیق واقعیت تاریخی نیست، مثلا منکر تاریخی اسارت یهود در بابل و یا بازگشت برخی هستند و عده ای هم کتاب پیدایش را یک (مجموعه افسانه) دانسته اند.»

کتاب سیر تحول کتاب مقدس به قلم دکتر محمد شمس در سال 1389 با شمارگان 1200 نسخه در 376 صفحه و با قیمت 7000 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

گفتنی است درباره کتاب مقدس و دین مسیحیت کتابهای فراوانی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 22 اسفند 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط