loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سروده‌های آیینی محمدسعید میرزائی منتشر شد

محمدسعید میرزایی سروده‌های آیینی خود با عنوان «عهد عقیق، یعنی مکاشفات گل سرخ» را از سوی انتشارات دفتر هنر و ادبیات هلال منتشر کرد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) این اثر از دو بخش کلی تشکیل شده است. بخش نخست این سروده‌ها حاوی غزلیات شاعر در رثای حضرت زهرا (س) است و بخش دوم این سروده‌ها به نوحه‌های شاعر در این زمینه اختصاص دارد.

بخش نخست غزلی پیوسته است که با وحدت وزن ریتم و موضوع پیش می رود و در نوع خود بدیع است.

میرزایی در قسمت دوم، احساسات خود در رابطه با حضرت زهرا (س) را با زبانی عامیانه در 20 نوحه و مرثیه به نظم درآورده است.

حجت الاسلام حسین فتحی مدیر دفتر هنر و ادبیات هلال در مقدمه این کتاب آورده است: ذکر علی و فاطمه کار ما نیست اما به امداد غیبیه و الهامات معنویه رحمانیه این محال ممکن می‌شود.

وی در مقدمه این اثر افزوده است: محمد سیعد میرزایی در میان شعرای نوگرا و خلاق امروز ایران در شعر توفیقاتی ویژه داشته است و به اقرار بزرگان ادبیات امروز و کتابها و مقاله های تحلیلی درباره شعر دو دهه اخیر، میرزایی در میان پیشگامان غزل معاصر جایگاه یگانه پیدا کرده است.

ابیات ذیل قسمتی از سروده‌های این اثر است که به عنوان نمونه ذکر شده است:

«چه کس شنیده شبی گریه‌های گل در خواب؟

شبیـه ریختـنِ قطره‌هـای خـون در آب

کــه دیـده سوختـنِ آشیانــه‌ای در باد؟

که دیده سایۀ سروی شکسته در مهتاب؟

که دیده غرق شود در میان خون، دفتر؟

و هی ورق بخورد در میان شعله، کتاب؟...»

«عهد عقیق، یعنی مکاشفات گل سرخ» از سوی دفتر هنر و ادبیات هلال با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی در 144 صفحه و در 5 هزار نسخه منتشر شده است.

گفتنی است در زمینه شعر آیینی و شعر دفاع مقدس کتابهای فراوانی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 26 اسفند 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط