loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتابی از محمدرضا سرشار بعد از 21سال

نویسندگان مرتبط : محمدرضا سرشار

کتاب داستان مصور خردسالانه «نگو نمی‌توانم»، نوشته محمدرضا سرشار،سرانجام پس از 21 سال منتشر نشدن توسط ناشر قبلی آن، با تصاویر و صفحه‌آرایی جدید، به وسیله انتشارات سروش چاپ مجدد شد.
این کتاب که داستانی برای سنین زیردبستان است، دارای جنبه تمثیلی است و در ورای ظاهر کاملا ساده و خردسال فهم خود، پیامی عام و فراگیر را - که همان پیدا کردن باور به توانایی‌های خود(همان روحیه‌ای که بنیانگذار راحل جمهوری اسلامی ایران مایل بود به مردم ما القا کند) - به مخاطب می‌دهد.
این داستان نخستین بار در سال 1363 در مجله رشد نوآموز - از انتشارات دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش - چاپ شد. سپس در سال 1364 در قالب یک کتاب مصور، از سوی انتشارات حوزه هنری انتشار یافت. کتاب مذکور با استقبال خوبی از سوی مخاطبان رو به رو شد؛ به گونه‌ای که طی چهار چاپ ظرف مدت چهار سال - تا سال 1368 - به مجموع شمارگان 60،800 نسخه رسید. از آن پس با انصراف ناشر مورد اشاره از چاپ بسیاری از کتاب‌های چاپ گذشته خود، این کتاب نیز به چاپ مجدد نرسید. تا اینکه در سال 1388 حق انتشار کتاب به انتشارات سروش واگذارشد.
«نگو نمی‌توانم»، در چاپ تازه خود به وسیله انتشارات سروش، با شمارگان 3000 نسخه، در 12 صفحه قطع خشتی با کاغذ گلاسه، به بهای 1200 تومان روانه بازار نشر شده و مجموع شمارگان آن تاکنون 63،800 نسخه است.

گفتنی است آثار مهم این نویسنده و منتقد ادبی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
آنک آن یتیم نظر کرده (2-1)
حقیقت بوف کور
داش آکل حواشی و تبعات، متن و نقد داستان کوتاه صادق هدایت
راز شهرت صادق هدایت
عکس انتخاباتی با کت احمدی نژاد یا چگونه یک نویسنده سیاستمدار می شود
پشت دیوار شب (مجموعه داستان)

پنجشنبه 18 فروردین 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط