loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رحیم‌پور:طراحی غرب برای جدایی ایران و آمریکای لاتین

نویسندگان مرتبط : حسن رحیم پور ازغدی

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تصویر سازی غلط رسانه‌های جهانی از واقعیت‌های ایران و آمریکای لاتین تأکید کرد ملل این دو منطقه می‌بایست مستقیما با گفت‌وگو از یکدیگر شناخت متقابل کسب کنند.

به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، "حسن رحیم‌پور ازغدی " استاد برجسته حوزه و دانشگاه‌های کشور که به منظور معرفی دین مبین اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی به تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین سفر کرده است، ضمن ابزار خوشحالی از حضور در کشورهای این منطقه خواستار گفت‌وگوی مستقیم و رودرروی ملل آمریکای لاتین و ایران شد.

وی که در دانشگاه فنی "امباتو " در کشور اکوادور سخنرانی می‌کرد، با اشاره به تصویر سازی غلط رسانه‌های غربی از واقعیت‌های ایران و کشورهای آمریکای لاتین تأکید کرد: ملت ایران و ملل آمریکای لاتین دارای اهداف و افق‌های مشترک انسانی هستند و با توجه به غرض‌ورزی غرب در ارائه تصویری مخدوش از دو طرف، لزوم گفت‌وگوی مستقیم و بدون واسطه ملموس است.

رحیم‏پور در بیان دلایل این موضوع افزود: شباهت‌های فراوانی بین فرهنگ اسلامی و ایرانی و فرهنگ ملل آمریکای لاتین وجود دارد. همه ما خداپرست هستیم و حقوق‌مان از سوی قدرت‌های واحد پایمال شده است و من از وقتی وارد کشورهای آمریکای لاتین شده‌ام، احساس می‌کنم در کشور خودم هستم.

وی اضافه کرد: در قبل از انقلاب اسلامی ما تنها تحت تاثیر فیلم‌های هالیوودی شما را می‌شناختیم که آمریکایی‌ها پدران شما را به عنوان مشتی سرخپوست وحشی می‌کشتند و آن‏گونه تصویر می‌کردند که بینندگان این فیلم‌ها فکر می‌کردند حق با یانکی‌ها است و در واقع غربی‌ها شما را این‏گونه به ما معرفی کردند. اما پس از انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) به ما آموخت که همه ملل مظلوم جهان با هم برابر و برادر هستند و شعار ما شد دفاع از همه مظلومین و مستضعفین جهان.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه سخنرانی گفت: رابطه ما و شما را قطع کرده‌اند و کاری کرده‌اند ما و شما همدیگر را نمی‌شناسیم، و پیام من به دانشجویان آمریکای لاتین این است بیایید همدیگر را بیشتر بشناسیم و به تبلیغات رسانه‌های غربی توجه نکنید.

وی با اشاره به تاکید قرآن کریم بر برابری تمامی نژادها و زبان‌های بشری خاطرنشان کرد: از منظر اسلام پذیرفته نیست که عده‌ای از انسانها سخت کار کنند و زندگی دشواری داشته باشند و عده‌ای دیگر با کمترین زحمت در رفاه و آسودگی کامل زندگی کنند.

رحیم‌پور ازغدی افزود: غربی‌ها نه‏تنها به غارت منابع طبیعی ما و شما اکتفا نمی‌کنند بلکه فرهنگ و تاریخ ما را نیز نابود می‌کنند و کسی نمی‌پرسد که این ثروت انباشته شده در آمریکای شمالی و اروپا از کجا آمده است؟

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: ایدئولوژی سرمایه‌داری هرگز رأی ملت‌ها را در صورتی که در راستای منافع کمپانی‌های چندملیتی نباشد، نمی‌پذیرد. دیکتاتوری سرمایه‌داری اجازه نمی‌دهد ملت‌ها بر اساس میل خویش و به‏خلاف میل این نظام تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به عدم تفکیک دین از سیاست در نگاه اسلامی اظهار داشت: فلسفه سیاسی اسلام می‌گوید نگذارید افرادی در جهان حاکم شوند که با تکبر و فخر رفتار می‌کنند، حقوق ابنای بشر را ضایع می‌کنند و فساد و فحشا را بر روی زمین می‌گسترانند.

رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: از منظر قرآن کریم جوامع بشری زمانی نابود می‌شوند که بگویند فرقی نمی‌کند که چه‏کسانی بر آنها حکومت می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در خصوص حوادث لیبی اظهار داشت: ما معتقدیم که باید به حقوق همه ملتها احترام گذاشته شود ولی حمله آمریکا و ناتو را به این کشور خیانت به بشریت می‌دانیم.

رحیم‌پور ازغدی در این باره افزود: ریاکاری و دروغ‌گویی آمریکایی‌ها آن‏جایی مشخص می‌شود که در قبال حوادث بحرین و یمن سکونت می‌کنند اما در مورد لیبی ادعا می کنند برای حمایت از ملت این کشور اقدام به حمله نظامی کرده‌اند.

گفتنی است همه آثار مکتوب و صوتی و تصویری استاد رحیم پور در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 21 فروردین 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط