loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بنیاد فرهنگی سپیده کاشانی راه‌اندازی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، سپیده کاشانی را از افتخارات کشور دانست و خواستار تسریع در روند راه‌اندازی بنیاد فرهنگی سپیده کاشانی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید علیرضا حسینی در همایش بزرگداشت سپیده کاشانی در تالار سپیده کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: این همایش می‌تواند آغازی برای فعالیت‌های فرهنگی در کشور و نیز تصویب ایجاد بنیاد فرهنگی سپیده کاشانی باشد.
وی افزود: با راه‌اندازی این بنیاد، نسل جوان کشور نسبت به شناخت و شناسایی ویژگی‌ها و خصوصیات این بانوی متعهد آگاهی بیشتری کسب کرده و بهتر می‌تواند الگوگیری کند.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در مورد ولایت‌مداری این شاعره کاشانی یادآور شد: سپیده کاشانی شخصیتی ممتاز بود که در همه اتفاقات مهم انقلاب، پیرو خط ولایت فقیه و رهبر انقلاب اسلامی بود.
حسینی با اشاره به آثار ارزشمند سپیده کاشانی در دفاع مقدس اظهار داشت: اشعار انقلابی و شورانگیز سپیده کاشانی در زمان فتح خرمشهر نه تنها سرود رزمندگان اسلام بلکه زمزمه میلیون‌ها ایرانی بود.
حسینی در ادامه تدوین مقالات، چاپ ویژه‌نامه، تهیه دو فیلم مستند، موزه مردم‌شناسی سپیده کاشانی در خانه محل زندگی او را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: امید است علاوه بر این اقدامات، بنیاد فرهنگی سپیده کاشانی نیز در محل موزه مردم‌شناسی او تأسیس شود.
در ادامه این مراسم معاون استاندار و فرماندار کاشان نیز گفت: مرحومه سپیده کاشانی شاعره دوران دفاع مقدس با شعرهای خود دفاع مقدس و حماسه رزمندگان اسلام را برای نسل‌های آینده روایت‌گری کرد.
حسین‌علی حاجی حضرت زینب (س) را روایتگر کربلا و قیام امام حسین (ع) خواند و از سپیده کاشانی نیز به عنوان روایتگر رزمندگان اسلام دردفاع مقدس و انقلاب اسلامی نام برد.
وی افزود: دفاع مقدس نیز نیاز به راویانی داشت که ایثارگریها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام را برای نسل‌های بعدی زنده نگه دارند.
فرماندار کاشان خواستار ارج نهادن به راویان دفاع مقدس شد که در هوای گرم خوزستان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام را روایات کردند.
وی خاطرنشان کرد: پسندیده است در سال‌های آینده نیز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان اصفهان، چنین همایش‌هایی برای شخصیت‌های دیگر کاشان برگزار شود.
در نخستین روز همایش سپیده کاشانی، چند نفر از شاعران کاشان، استان و کشور سروده‌ها و آثار ادبی سروده شده در باره این بانوی شاعره را قرائت کردند.
نواختن زنگ سپیده کاشانی به صورت همزمان در مدارس کاشان، افتتاح خانه سپیده کاشانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و گشایش نمایشگاه خوشنویسی از آثار سپیده کاشانی از جمله برنامه‌های روز دوم این همایش است.
سرور اعظم باکوچی متخلص به سپیده کاشانی در اول مرداد ماه سال 1315 در شهر کاشان در خانواده‌ای مذهبی و اهل ادب و عرفان به دنیا آمد و در بیست و یکم بهمن سال 1371 در شهر لندن انگلستان به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.

یکشنبه 1 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط