loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتقاد حسن عباسی از وضعیت انفعالی علوم انسانی

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال از وضعیت علوم انسانی به خصوص در حوزه اقتصاد و فلسفه سیاسی که بر مبنای نظریات غربی استوار است به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسن عباسی تحلیل‌گر مسائل استراتژیک بعد از ظهر دیروز سه شنبه در سخنانی با موضوع "من کاپیتالیستم پس هستم "، در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و امام خمینی(ره) و آزادسازی خرمشهر، با اشاره به وضعیت بحرانی اقتصاد آمریکا گفت: وب سایت www.usdebtclock.org که ایالات متحده آمریکا آن را برای گزارش لحظه به لحظه آخرین وضعیت بدهی خود طراحی کرده، نشان می‌دهد که این کشور نزدیک به 14.5 تریلیون دلار بدهی دارد که این میزان برابر یک سوم گردش مالی جهان در سال است.

عباسی با بیان اینکه کل بودجه سالانه آمریکا 4 تریلیون دلار است، اظهار داشت: اوراق عرضه‌ای که هم اکنون در دست مردم جهان است 80 تریلیون دلار است و 60 تریلیون دلار نیز بدهی دولت‌ها به مردم است، لذا با این شرایط گردش مالی جهان 45 تریلیون دلار است.

این استاد دانشگاه تهران با طرح این سؤال که آیا با این شرایط گفته شده اقتصاد جهانی ور شکسته نشده ، تصریح کرد: جوانان امروز کشور باید وارد وادی جنگ اقتصادی شوند، برای اینکه امروزه منظور از تفکر استراتژیک، تفکر اقتصادی است.

وی با بیان اینکه اکنون در آمریکا بیش از 160 بانک ورشکسته و 600 بانک در حال ورشکست شدن قرار دارد گفت: با این شرایط مشخص است که اقتصاد آمریکا و جهان در حال فروپاشی است.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک با اشاره به علائمی که غربی‌ها برای پایان دنیا در سال 2012 مطرح می‌کنند بیان داشت: باید از اساتید علوم سیاسی دانشگاه‌های کشور پرسید که چرا در قبال این موضوع منفعل هستند.

* هرکس به مبارزه با لیبرالیسم اقتصادی برخواست به لیبراست اقتصادی تبدیل شد

وی با بیان اینکه جنگ با صدام جنگ بین حق و باطل بود گفت: امروزه جنگ نظام سلطه، سیاسی و فرهنگی نیست. بلکه اقتصادی است.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک، افزود : آنچه با مبارزه با لیبرالیسم سیاسی در جمهوری اسلامی ایران آغاز شد به نتیجه رسید ولی در عرصه اقتصادی هر کسی به مبارزه به لیبرالیسم برخواست به لیبرالیست اقتصادی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه در کلام امام(ره) و رهبری بارها و بارها بحث مبارزه با لیبرالیسم مطرح شده است، گفت: در نامه‌ای که امام (ره)برای عزل منتظری، از جانشین رهبری نوشتند مطرح کردند که نگرانی ایشان این است که منتظری کشور را به دست لیبرالیست‌ها بدهد.

* لیبرالسم اقتصاد در گوشه و کنار نظام ریشه دوانده است

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به اینکه لیبرالیسم اقتصادی در گوشه و کنار نظام جمهوری اسلامی ریشه دوانده، اظهار داشت: کلمه بانک مترادف با "ربا" و یهودی است.

وی با انتقاد از سکوت رئیس دانشگاه تهران در قبال اقتصاد لیبرالیستی، ادامه داد: دیدگاه رئیس شورای رقابت و استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است، دیدگاهی لیبرالیستی است.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌ها مختلف توسط کارشناسان، جنگ با خدا رد می‌شود، گفت: در بانک‌های ما از مردم 24 درصد ربا گرفته می‌شود.

* ریزش‌های سیاسی و انحراف جوانان به دلیل لیبرالیسم اقتصادی است

وی نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را نظامی صددرصد کاپیتالیستی و سرمایه داری دانست و تصریح کرد: با التقاط الفاظ بانکداری اسلامی این مشکل حل نمی‌شود.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک،‌ افزود: بانک در زبان لاتین به معنی "نیمکت " است و شان کلمه بانک، ربا است؛ اگر در سیاست ریزش‌ها بالا است و جوانان در خیابان‌ها انحراف دارند به این دلیل است که اقتصاد ما لیبرالیستی است.

وی با بیان اینکه تار و پود نظام اقتصادی که 700 سال است در جهان وجود دارد مبتنی بر ربا است گفت: وصل بودن به صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، وصل بودن به نظام ربوی و سرمایه داری است.

عباسی با اشاره به محله‌های حاشیه‌نشین در اروپا که موسوم به " گتو " بودند، گفت: یهودی‌ها در این محله‌ها ساکن بودند و گروهی منفور به شمار می‌رفتند، آنها بودند که برای اولین بار اشروع به ربا دادن کردند.

وی افزود: آنها 2 دکترین دارند اول اینکه ربا بدهید و از هیچ کس ربا نگردید و دوم اینکه به همه وام و قرض دهید از هیچ کس وام نگیرد.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نیز اوراق قرضه، بورس و بانک یهودی وجود دارد گفت: اولین کتاب برای آشنایی با این 3 سازمان یهودی کتاب "یهودیان و حیات اقتصادی مدرن " است که توسط "سومبارت " نوشته شده که دوست ماکس وبر بود.

وی افزود: نظر وبر این بود که اخلاق پروتستانی موجب افزایش سرمایه می‌شود که این دیدگاه خود را در کتاب "اخلاق پروتستانی و روح سرمایه داری " آورده است و این دیدگاه در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود در حالی که دیدگاه‌های سومبات که اعتقاد دیگری داشت و یهود را در سرمایه داری موثر می‌دانست در دانشگاه ما تدریس نمی‌شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به دیدگاهی "نایل فرگوسن "، استاد دانشگاه هاروارد گفت: وی در کتاب خود پدیده دولت‌های استعماری و دولت‌ مدرن را زاییده یهودی‌ها دانسته است.

وی افزود: متاسفانه در دوران دولت اصولگرا و در سال 86 سمیناری در دانشگاه تهران به نام "دولت مدرن" تشکیل شد و شعار انتخاباتی رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی در دوران انتخابات ریاست جمهوری نیز "دولت مدرن " بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه یهود اراده‌اش جنگ با خدا است، اظهار داشت: سومبارت گفته است یهود موضع دولت‌های استعماری و مدرن را تقویت کرد.

وی اضافه کرد: مطالعه آثار کانت و سایر اندیشمندان غرب و ارائه آن در سر کلاس‌های درس آدرس غلط دادن است.

عباسی با بیان اینکه افتخار حداد عادل، تدریس فلسفه کانت است گفت: حداد عادل که ریاست ستاد تحول در علوم انسانی را دارد به جای کانت دو واحد کریستف کلمب بخواند و سایرین نیز نظیر فرهاد رهبر به جای کتاب وبر کتاب‌های سومبارت را تدریس کنند.

وی با اشاره به اینکه از کف دانشکده حقوق و علوم سیاسی وبر شناسانی به وجود آمده‌ و برای نظام مشکل درست کرده‌اند، گفت: سعید حجاریان در دادگاه اظهار داشت که مارکس وبر ما را بیچاره کرد.

*معماری جامعه ما بعد از انقلاب زیر و رو شده است

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک با بیان اینکه معماری جامعه ما 30 سال بعد از انقلاب زیر و رو شده است اظهار داشت: در هیچ شهری مشاهده نمی‌شود که زیباترین ساختمان برای بانک نباشد که با معماری‌های عجیب و غریب و سنگ‌های گران قیمت نگین معماری ما شده‌اند.

وی اضافه کرد: مگر قرار نبود که حکومت دینی اقتصاد دینی رقم بزند ولی اکنون 80 درصد اقتصاد ما لیبرالیستی شده است.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک سیستم ربوی در کشور را ریشه در اقتصاد پول مبنا دانست و ‌اظهار داشت: پارادیم موجود در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران پول مبنا است، اقتصاد پول مبنا مبتنی بر 3 نهاد بانک، بورس و اوراق قرضه است و در جهان با این 3 نهاد یهود، نهادینه شده است.

وی ادامه داد: مهندسی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران باید جای خود را به اقتصاد بدون پول مبنا بدهد و با توجه به اینکه قرآن روی مفهوم برکت تمرکز می‌کند باید اقتصاد برکت مبنا جایگزین اقتصاد پول مبنا شود.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک بیان داشت: نظام اقتصادی غرب در حال فروپاشی است و یک راه برایش نمانده و آن آغاز جنگ جهانی دیگری است تا دوباره شروع به بازسازی خود کند.

* تحول در نظام اقتصاد زمانی شروع می‌شود که اقتصاد برکت مبنا جایگزین شود

وی در ادامه با بیان اینکه مطمئن باشید بحران اقتصادی ایجاد شده در جهان، سراغ ما نیز خواهد آمد، گفت: زمانی تحول در نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران شروع می‌شود که اقتصاد پول مبنا، جای خود را به اقتصاد برکت مبنا بدهد.

این استاد دانشگاه افزود:‌مفاهیم بانک اسلامی، فمنیسیم اسلامی، کمونیسم اسلامی مفاهیمی التقاطی هستند و مفهوم بانکداری اسلامی یعنی جنگ با خدای اسلامی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با انتقاد از ایجاد شورای فقهی در بانک مرکزی، گفت: چطور شده که سطح سواد اعضای این شورا از فقها و مراجع بالاتر رفته است.

وی ادامه داد: حداد عادل و رئیس دانشگاه تهران باید علم بومی خود را تدریس کنند در غیر این صورت با این اساتید متدین و اصولگرا به جنبش نرم‌افزاری و تحول در علم نخواهیم رسید.

* زیربنای اقتصاد غرب، اقتصاد یهودی است

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در اقتصاد غربی، اقتصاد لیبرالیستی رو بنا است و اقتصاد یهودی زیربنا است و نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران نیز از این پارادایم شیفت مبنا می‌گیرد.

وی اضافه کرد: افق بدهی آمریکا برای فاصله 2011 تا 2015، رسیدن آن به25 تریلیون دلار است بنابراین آمریکا در حال فروپاشی است، ولی در جامعه ما هر روز بانک ایجاد می‌شود و به داده‌های بورس افتخار می‌شود.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک با بیان اینکه امروز در کشور نسلی وجود دارد که فتنه داخلی و خارجی را برنمی‌تابد، اظهار داشت: ما در ابتدای راه جنگ با بازماندگان جریاناتی هستیم که جنگ با خدا را شروع کرده‌اند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با انتقاد از رئیس دانشگاه تهران، گفت: رئیس دانشگاهی که خودش نمی‌تواند اقتصاد دینی تولید کند ریاست وی بر آن دانشگاه روا نیست، برای اینکه وقتی مسئولیتی در حکومت دینی به کسی داده می‌شود وی کجا می‌خواهد دین را پیاده کند

این استاد دانشگاه با انتقاد از عملکرد حداد عادل نیز، اظهار داشت: وقتی که نمی‌توانی یک نظریه جدید تدوین کنی، ماندنت در شورای انقلاب فرهنگی روا نیست چرا اصرار دارید و هر مسئولیت واگذار شده را قبول می کنی.

وی با بیان اینکه رهبری 10 سال پیش فرموده‌اند کرسی نظریه‌پردازی دایر شود، گفت: مسئولان مربوطه تاکنون نتوانسته‌اند چنین کرسی‌هایی را برگزار کنند لذا توصیه من برای حداد عادل این است که استعفا دهد و رئیس دانشگاه تهران در سال جهاد اقتصادی در خانه بنشیند.

چهارشنبه 4 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط