loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یاحسینی: «سهام خیام» قهرمان ملی است

نویسندگان مرتبط : سید قاسم یاحسینی

«سهام خیام، دختری از هویزه» یکی از آثار سیدقاسم یاحسینی با محوریت زندگی و نحوه شهادت یک دانش آموز در سال‌های دفاع مقدس، به چاپ دوم رسیده است. از نظر این تدوین‌گر خاطرات جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، "سهام خیام" را می‌توان قهرمان ملی دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سیدقاسم یاحسینی درباره لزوم ویراستاری آثارش برای چاپ‌ مجدد آن‌ها، اظهار داشت: پس از تدوین و انتشار هر اثر، پرونده‌اش در ذهنم بسته می‌شود، مگر این که به اطلاعات تازه‌ای نیاز داشته باشد.

وی ادامه داد: "زیتون سرخ"، "یک دریا ستاره" و "پنهان زیر باران" از جمله آثاری‌اند که به دلیل دست یافتن به خاطراتی جدید از راویان آن‌ها و ایجاد فرصت چاپ برخی از نکاتی که در سال‌های انتشار این کتاب‌ها محرمانه محسوب می‌شدند، در نوبت ویراستاری مجدد قرار گرفته‌اند.

خالق کتاب "گزارش به خاک هویزه" با اشاره به کتاب "سهام خیام، دختری از هویزه" به عنوان اولین اثر مکتوب درباره این دختر دانش‌آموز، تصریح کرد: سهام خیام، دختر 12 ساله‌ای بود که 9 آبان سال 1359 پس از پرتاب سنگ به سوی نیروهای ارتش متجاوز صدام، هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. بنابراین می‌توان وی را قهرمان ملی دانست.

کتاب "سهام خیام، دختری از هویزه" بر اساس مصاحبه شفاهی با پدر، مادر، خواهر و شاهدان عینی شهادت وی و نیز با بهره برداری از برخی اسناد منتشر نشده تدوین شده است.

این کتاب در قطع پالتویی و 66 صفحه، با شمارگان 2500 نسخه و بهای 12 هزار ریال برای دومین بار توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

این کتاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 19 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط