loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «فلسفه علم» جیمز لیدیمن به فارسی

چاپ اول کتاب "فلسفه علم" نوشته جیمز لیدیمن با ترجمه حسین کرمی از سوی انتشارات حکمت منتشر شده است.

کتاب "فلسفه علم" از سری کتابهای آشنایی ‌با ‌فلسفه ‌تحلیلی ‌است که به ‌معرفی ‌شاخه‌های گوناگون فلسفه در حوزه فلسفه تحلیلی می‌پردازد و بخشهای جداگانه آن را ‌فیلسوفان ‌برجسته ‌تحلیلی ‌در ‌شاخه‌های ‌تخصصی‌ خود ‌نوشته‌اند و کوشیده‌اند ‌‌مطالب ‌این ‌مجموعه‌ به‌گونه‌ای تنظیم ‌شود‌ که‌ به ‌عنوان ‌متن‌ آموزشی ‌به ‌کار ‌علاقمندان به فلسفه نیز ‌بیاید.

" فلسفه علم" متنی است کلاسیک و آموزشی که در آن تلاش شده تا حد امکان از مقدمات و پیش‌فرضهای تخصصی پرهیز شود و شرایطی فراهم آید که هم علاقمندان به فلسفه و هم متخصصان این عرصه از آن منتفع شوند.

این کتاب از مباحث اساسی و بنیادین فلسفه علم آغاز می‌کند و با گامهایی سنجیده و مطمئن به‌تدریج خواننده را به سوی پرسشهای ژرفتر در باب ماهیت علم می‌کشاند.

استقرا و مشکلات آن، ابطال‌گرایی، کوهن و ایده پارادایم او در بخش نخست این کتاب تشریح شده و در بخش دوم بحث مهم واقع‌گرایی و ضدواقع‌گرایی در علم با فصولی چون تعین ناقص نظریه‌ها، استنتاج بهترین تبیین، تجربه‌گرایی ساختی و نظایر آن در کانون توجه قرار گرفته است.

کتاب "فلسفه علم" را انتشارات حکمت با ترجمه حسین کرمی در قطع رقعی منتشر کرده است.

پنجشنبه 26 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط