loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«شنام» برای پانزدهمین‌بار آمد

کتاب «شنام»، خاطرات خودنوشت کیانوش گلزار راغب از دوران اسارت توسط حزب کومله کردستان، اوایل هفته آینده برای پانزدهمین بار وارد بازار نشر می‌شود.

به گزارش ایکنا، کتاب «شنام » که در حوزه خاطرات دفاع مقدس است، پس از انتشار مورد اسقبال خوب مخاطبان قرار گرفت به گونه‌ای که در کمتر از یک سال برای پانزدهمین مرتبه منتشر می‌شود.

کیانوش گلزار راغب که خاطرات خودنوشت خود را در این کتاب نوشته پیش از این درباره موضوع اثرش، گفت: «ماجرای این داستان برمی‌گردد به دوران دفاع مقدس و سالهای 60 -61 و عملیات شنام به فرماندهی شهید احمد متوسلیان که در مریوان انجام شد. بعد از پایان عملیات زخمی شدم وهنگام انتقال به بیمارستان سنندج به همراه برادرم که پاسدار بود توسط گروهگ کومله دستگیر شدیم.»

وی ادامه داد: «برادرم به دلیل مبارزاتی که با کومله داشت و آنها کینه او را به دل داشتند پس از یک مقطع یک ماهه توسط کومله به شهادت رسید که من پس از 7 ماه فهمیدم.»

گلزار راغب در این زمینه، افزود: بعد از دستگیری توسط کومله، دوران اسارات 14 ماهه من شروع شد و این دوران به صورت دوره گردی بود و اینها 30 -40 نفری را که در اسارت داشتند و تعداد آنها هم در طول مسیر تغییر می کرد از این روستا به آن روستا می بردند و همین طور این روند ادامه داشت تا زندان سردشت که دوران اصلی اسارت ما آنجا بود.

وی درباره داستان عشقی این کتاب هم، گفت: در دوران اسارتم قرار بود این گروه مرا هم اعدام کنند که یکی از خانواده‌ها که ازترس گروه دموکرات به کومله پناه آورده بود نگذاشتند که اعدامم کنند. این خانواده یک دختر داشتند به اسم شیلان که هیچ همکاری با کومله نداشت و بیشتر وقتش را با سگها بازی می کرد و در طول مسیر یک ارتباط عاطفی متقابل بین ما ایجاد شد که بنا به تعصبات حزبی گروه مقطعی بود.

گلزار راغب ادامه داد: در واقع این خانواده از ترس حزب دموکرات کردستان به کومله پناه آورده بودند چون آن زمان در کل منطقه کردستان این حزب حاکم بود و بعد که فهمیده بودند در چه باتلاقی افتاده‌اند به دنبالی راهی می‌گشتند که از این باتلاق خودشان را نجات دهند.

این رزمنده اظهار داشت: آنها با پناه دادن به من برنامه داشتند که به این وسیله آزادی خود را به دست آورند. بعد هم که آزاد شدم به آنها کمک کردم که بازداشت نشوند به جهت کمک هایی که به من کردند.

گفتنی است در مراسم رونمایی از این کتاب که تابستان سال گذشته برگزار شد،رضا کیانیان؛ بازیگر سینما و تئاتر نیز حضور داشت.

کتاب «شنام» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که در 280 صفحه، قطع رقعی و در تیراژ 2 هزار و 500 جلد منتشر می‌شود.

این کتاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

چهارشنبه 1 تیر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط