loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«چکیده کتاب مکتب تفکیک» در راه است

نویسندگان مرتبط : محمدرضا حکیمی

«چکیده کتاب مکتب تفکیک» عنوان کتابی است که به کوشش نرگس انصاری و زهرا فصیحی به تازگی مراحل صحافی و چاپ آن به پایان رسیده است. این اثر، تلخیصی از کتاب محمدرضا حکیمی در باب طریقت‌های معرفتی شناخت به شمار می‌آید که پیش از این با عنوان «مکتب تفکیک» منتشر شده بود.
فرید مسعودی، مدیر علمی انتشارات دلیل‌ما، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: بر اساس پژوهش‌های محمدرضا حکیمی می‌توان گفت که «مکتب تفکیک» بر آن است که سه راه و روش معرفتی شناختی یعنی قرآن، فلسفه و عرفان را با هدف خالص ماندن شناخت‌های قرآنی از یکدیگر جدا و ثابت کند که مکتب ثقلین به فکر فلسفی و عرفانی بی نیاز است.

وی افزود: نوشته حاضر چکیده‌ای از کتاب «مکتب تفکیک» محمدرضا حکیمی به شمار می‌آید. این کتاب پس از تعریف مکتب تفکیک به بیان مطالب کلیدی نظیر «نیازهای شناخت تفکیک»، «جریان‌شناسی فلسفه اسلامی»، «تأویل»، «مرزبندی حقایق»، «مکتب خراسان»، «قدمت مکتب تفکیک»، «معرفی برخی عالمان تفکیکی» و ... می‌پردازد.

نخستین چاپ این کتاب به تازگی از سوی انتشارات دلیل‌ما در قم در 84 صفحه پالتویی با جلد شومیز و بهای 12000ریال به پایان رسیده است. این اثر در این هفته روانه بازار کتاب خواهد شد.

گفتنی است الحیات و غالب آثار استاد محمدرضا حکیمی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 2 تیر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط