loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات 5 جانباز شیمیایی در یک کتاب

نویسندگان مرتبط : سید قاسم یاحسینی

سیدقاسم یاحسینی خاطرات 5 جانباز شیمیایی را با هدف بیان وضعیت زندگی پس از مجروجیت آن‌ها، در کتاب "ای کاش می‌توانستم نفس بکشم" تدوین کرده است.

سیدقاسم یاحسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار داشت: در این اثر خاطرات 5 نفر از جانبازان شیمیایی 75 درصد مانند عبدالحسین بنادری، مختار اعمایی و عبدالکریم مظفری، ساکن بوشهر، آبادان و اهواز تدوین شده‌اند.

وی با اشاره به اختصاص حدود 25 صفحه از کتاب "ای کاش می‌توانستم نفس بکشم" به خاطرات هر یک از این جانبازان، تصریح کرد: از آنجا که جنگ برای جانبازان تا پایان عمر ادامه دارد، در این اثر، وضعیت زندگی پس از مجروحیت و دردها و رنج‌هایشان به تصویر کشیده شده‌اند.

خالق کتاب "زیتون سرخ" با اشاره به شهادت مختار اعمایی، یکی از این جانبازان در جریان انجام مصاحبه‌ با او افزود: تنظیم کتاب "ای کاش می‌توانستم نفس بکشم" به 2 شیوه، پرسش و پاسخ و روایت اول شخص صورت گرفته است.

یاحسینی گفت: هدف از این 2 روش تدوین، آموزش و بیان شیوه‌های تدوین تاریخ شفاهی جانبازان است که در مقدمه این اثر در این‌باره توضیح داده شده است.

به گفته سیدقاسم یاحسینی هنوز ناشر کتاب "ای کاش می‌توانستم نفس بکشم" مشخص نشده است.

"پشت سنگر موج"، "همگام با آزادی"، "نادر برادرم حسین" و "سرباز سال‌های ابری" از جمله آثار یاحسینی‌اند که سال گذشته در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران منتشر شده‌اند.

گفتنی است غالب آثار این نویسنده در زمینه شهدا و دفاع مقدس در سایت پاتوق کتاب و فروشگاه موسسه کتاب فردا موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 12 تیر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط