loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حسن بیگی: استقبال خوب از کتاب‌های ایرانی در مالزی

ابراهیم حسن‌بیگی، نویسنده ساکن مالزی، به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: استقبال از کتاب‌های ایرانی در مالزی بسیار مطلوب است و تنها در دو سال گذشته، حق نشر 42 عنوان کتاب ایرانی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ناشران مالزیایی فروخته شده است._
نویسنده برگزیده شانزدهمین جایزه کتاب فصل به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)گفت: مالزی، کشور دنج و آرامی است و تنها برای این‌که بتوانم از این فرصت برای نوشتن استفاده کنم، به آنجا رفتم.

این نویسنده‌ی کودک و نوجوان که از چندماه پیش ساکن کشور «مالزی» است گفت: در برگزاری نمایشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بستن قراردادها برای انتشار کتاب‌های‌شان به آنها کمک می‌کنم.

حسن‌بیگی افزود: استقبال از کتاب‌های ایرانی در مالزی واقعاً فوق‌العاده است و بر خلاف این‌که در کشورهای اروپایی به سختی می‌توانیم کتاب‌های خود را عرضه کنیم؛ اما در مالزی به دلیل نزدیک بودن فرهنگ و مسلمان بودن مردم آن، استقبال خوبی از کتاب‌های ایرانی می‌شود. در دو سال گذشته، حق نشر 42 عنوان کتاب ایرانی از سوی کانون به ناشران مالزیایی فروخته شده است.

او با اشاره به این‌که تعداد ایرانیانی که در مالزی زندگی می‌کنند بسیار زیاد است عنوان کرد: البته در این کشور کتاب‌ها به زبان فارسی منتشر نمی‌شوند و همه‌ آنها به زبان مالایی ترجمه و توسط ناشران آن کشور منتشر می‌شوند.

این نویسنده پیشکسوت کشورمان همچنین درباره کتاب «صوفی و چراغ جادو» که داوران شانزدهمین جایزه کتاب فصل از آن قدردانی کردند گفت: «صوفی...» یک رمان علمی و جغرافیایی است و «صوفی» نام شخصیت نوجوان قصه من است. این پسربچه‌، ترکمن است و فضای قصه نیز در ترکمن‌صحرای ایران اتفاق می‌افتد. در ماجرای این داستان، صوفی نوجوان با پیدا کردن یک چراغ جادو زندگانی‌اش دچار تغییر و تحول می‌شود.

او درباره افسانه چراغ جادو و ارتباط آن با این داستان گفت: در این کتاب، تنها از نام این افسانه استفاده شده است. برخلاف چراغ جادوی معروف که با سه بار فوت کردن به آن، غولی از آن بیرون می‌آید و می‌تواند آرزوها را برآورده کند؛ در چراغ جادوی صوفی، یک بچه‌غول وجود دارد و نمی‌تواند بیرون بیاید و آرزوها را هم به آن شکل برآورده نمی‌کند. تنها به بچه‌ها کمک می‌کند که آرزوهای خود را عملی کنند.

حسن‌بیگی افزود: طرح این رمان مدت‌ها در ذهنم بود و چند ماه پس از صحبت با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشتن آن را را آغاز کرده بودم و در واقع، آماده نوشتن این رمان بودم.

رمان «صوفی و چراغ جادو» از مجموعه «رمان نوجوان امروز» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

از این نویسنده کتابهای زیر در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
روزگار با ما چه کرد؟
سالهای بنفش
شته ها و شکوفه ها
عکس روی درخت
فصلی از باران
محمد رسول الله(ص)
مرگ در مرداب
معمای مسیح
چشم ها و گوشها ی شاه
یک مهره کوچک

جمعه 17 تیر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط