loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

واکاوی منتقدانه تاریخ جمعیت اخوان‌المسلمین

نویسندگان مرتبط : سید هادی خسروشاهی

همزمان با اوج‌گیری جریان خیزش اسلامی کشورهای منطقه، کتاب «تاریخ جمعیت اخوان‌المسلمین از آغاز تا امروز» با حضور مترجم اثر در سرای اهل قلم نقد و بررسی می‌شود. این نشست با همکاری گروه کتاب ماه تاریخ خانه کتاب برگزار خواهد شد.

خدیجه معصومی، کارشناس ارشد تاریخ جهان که دبیری این جلسه را بر عهده دارد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره عنوان کرد: تمرکز اصلی این برنامه بر دومین جلد این مجموعه استوار است که به تازگی توسط کتاب ماه علوم اجتماعی به چاپ رسیده است.

وی جمعیت‌شناسی اخوان‌المسلمین در مصر و حرکت‌های این گروه که در دو مرحله از صحنه سیاست‌های مصر حذف شده بودند و اکنون با تغییرات جدید در این عرصه حضور دارند را از جمله موضوعات این نشست خواند و افزود: اکنون اخوان‌المسلمین به عنوان یکی از جنبش‌های اسلامی قوی در کشور مصر فعالیت دارد.

دبیر این جلسه با اشاره به این که به دلیل خیزش‌های اسلامی منظطقه و تغییراتی که در شیوه و رویکردهای ژگروه اخوان المسلمین ایجاد شده است، بررسی این کتاب را برگزیدیم، اظهار کرد: اکنون کتاب «تاریخ جمعیت اخوان المسلمین از آغاز تا امروز» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دانشکده روابط بین‌الملل به عنوان متن آموزشی تدریس می‌شود.

معصومی با تاکید بر این که توجه اصلی برنامه فردا(دوم مرداد ماه) بر دومین جلد این مجموعه است، تصریح کرد: نخستین جلد این کتاب با بررسی تاریخچه اخوان‌المسلمین به ارزیابی فعالیت آنها در دوره‌‌های گوناگون می‌پردازد. جلد دوم به تمامی زیرمجموعه‌ها و تشکیلات اخوان‌المسلمین، افکار آنها و راه‌حل‌هایی توجه دارد که در موقعیت‌های گوناگون طرح کرده‌اند.

کارشناس ارشد تاریخ جهان، یادآور شد: در این جلسه آیت‌الله سیدهادی خسروشاهی، مترجم کتاب، محمدحسین سلطانی‌فر، معاون اداره خلیج فارس در امور خارجه و حجت‌الله جودکی، دانشجوی دکترای رشته ارتباطات اسلامی حضور دارند و به ارایه آرای خود درباره این اثر خواهند پرداخت.

نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ جمعیت اخوان المسلمین از آغاز تا امروز» یک‌شنبه(دوم مرداد ماه) از ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم خانه کتاب به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره دو برگزار می‌شود.

دومین جلد از کتاب «تاریخ جمعیت اخوان‌المسلمین از آغاز تا امروز» نوشته ریچارد میشل با ترجمه سیدهادی خسروشاهی فروردین ماه سال 90 منتشر شده است.

این کتاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 2 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط