loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمدمهدی رسولی: روزنامه کتاب راه اندازی شود

نویسندگان مرتبط : محمدمهدی رسولی

محمدمهدی رسولی، نویسنده و هنرمند، از اطلاع رسانی ضعیف رسانه ملی در اطلاع رسانی و برنامه سازی در حوره کتاب سخن گفت و نقش این رسانه را در ارتقای جایگاه کتاب در سطح ملی و حتی فرا ملی بسیار مهم دانست. وی همچنین تاسیس یک روزنامه را در حوزه کتاب پیشنهاد کرد.

یکشنبه 2 مرداد 1390

رسولی که در ابتدای سخنانش از محرومیت و مهجوریت حوزه کتاب در بخش رسانه و اطلاع رسانی سخن گفت، توضیح داد: متاسفانه هنوز رسانه ملی به امر نوشتن و کتاب بی توجهی می کند. به نظر من این رسانه به دلیل حساسیت و قدرتمند بودنش متهم ردیف اول در کم توجهی به کتاب است!

این هنرمند نقاش افزود: وقتی رسانه فراگیر تا این حد از امر کتاب دور است، نوشتن برای نویسنده می شود کار دست هشتم و مطالعه برای خواننده کار دست هجدهم.

وی در ادامه سخنانش پیشنهادهایی را درباره لزوم برنامه سازی برای تلویزیون ارایه کرد و گفت: بهتر است مدیران شبکه های مختلف تلویزیون، کتاب را به صورت به روز رصد کنند و از این حوزه مهم فرهنگی در برنامه سازی دور نشوند. این کالا حتی اگر در کنار پفک نمکی هم تبلبغ شود، اثرگذاری خود را خواهد داشت.

رسولی در ادامه گفت: جان برنامه های تلویزیون مربوط به کتاب نیست و چون این رسانه مدیوم جامع الاطراف است، می تواند در جریان کتاب و کتابخوانی رونق چشم گیری ایجاد کند.

نویسنده «رقص بسمل» در ادامه با اشاره به وضعیت رسانه های دیگر در امر اطلاع رسانی درباره کتاب توضیح داد: بهتر است کنار روزنامه هایی که هر روز کیوسک ها را پر می کنند و اغلب موضوعات عجیب و غریب و البته تکراری و شبیه به هم دارند، روزنامه ای برای کتاب راه اندازی شود.

این هنرمند تصریح کرد: چنین حرکتی به دلیل اخبار فراوان و متنوع حوزه کتاب می تواند بسیار وسیع عمل کند و نیاز اغلب اقشار مردم را در این زمینه مرتفع سازد.

کتاب «روح ریحانی» از این نویسنده در فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا موجود و قابل تهیه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط