loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دیدگاه‌های فرهنگی رهبر انقلاب در 30هزار صفحه

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

شورای انقلاب فرهنگی 30 هزار صفحه بیانات مقام معظم رهبری را در ذیل 200 موضوع مهم مرتبط با حوزه فرهنگ،‌ علم و هنر طبقه‌بندی و جهت انتشار کرده است که به زودی در اختیار مسئولان،‌ اهالی فرهنگ و عموم مردم قرار خواهد گرفت. به گزارش شبکه ایران به نقل از دبیرخانه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیرو درج مطلبی در برخی پایگاه‌های خبری به‌نقل از یک سایت مجهول‌الهویه، تحت عنوان «چاپ کتاب 20 میلیونی در شورای عالی انقلاب فرهنگی» نکات ذیل جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رسد؛

«دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا بر مأموریت و وظیفه ذاتی خود به‌منظور گردآوری، تنظیم و تدوین رهنمودها و دیدگا‌ه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه علم، فرهنگ و هنر، از حدود یکسال پیش طرحی را در دست اجرا داشته که بحمدالله اکنون در مرحله نهایی است. در این طرح کلیه بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در حوزه فرهنگ از ابتدای رهبری تا امروز، گردآوری و به‌طور موضوعی با روشی کاملاً دقیق و کاربردی دسته‌بندی، ‌تنظیم و تدوین گردیده است. در این مجموعه با مطالعه و بررسی دقیق حدود 30هزار صفحه بیانات معظم‌له در طول دوره رهبری و نیز استخراج حدود 10 هزار صفحه مطالب فرهنگی ایشان، این مطالب در 200 موضوع مهم مرتبط با حوزه فرهنگ،‌ علم و هنر طبقه‌بندی و جهت انتشار آماده شده است که به زودی در اختیار مسئولان،‌ اهالی فرهنگ و عموم مردم قرار خواهد گرفت.

موضوعات کلی این پروژه عبارتند از: فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم،‌ علم و فناوری،‌ رسانه و اطلاع‌رسانی،‌ فرهنگ عمومی، جوانان، زن و خانواده،‌ تبلیغ دینی، حوزه و روحانیت، هنر و ادبیات،‌فرهنگ بسیجی و ایثار و جهاد و شهادت، فرهنگ غرب، کتاب و کتابخوانی،‌ رسانه ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی.

مجموعه مذکور قبل از انتشار عمومی در 16 جلد آماده و در تعداد محدودی برای کسب نظر از نخبگان و مسئولان فرهنگی توزیع گردیده تا پس از جمع‌آوری نظرات کارشناسان و انجام اصلاحات و تغییرات لازم، برای عرضه عمومی آماده و منتشر گردد.

یادآور می‌شود درخصوص این پروژه به‌ویژه برای عرضه‌ عمومی با دفتر تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز هماهنگی لازم صورت گرفته است.

متأسفانه مطلب منعکس‌شده در آن پایگاه خبری درخصوص این پروژه مهم، به‌شدت مخدوش و اغلب موارد آن خصوصاً درمورد هزینه‌ها کاملاً‌ کذب و خلاف واقع است.

امید است درخصوص موضوعاتی در این حد از اهمیت، با مسئولیت‌شناسی بیشتری برخورد شده و لااقل قبل از انتشار خبر به نقل از منابع مجهول، تفحص مختصری از مرجع ذیربط صورت گیرد.

شنبه 8 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط