loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مستند «زخم پیوار» سهیل کریمی درآمد

کارگردان فیلم مستند «زخم پیوار» که روایتی از زندگی مردم پاراچنار پاکستان است گفت: مردم این منطقه مردمی مظلوم هستند که همانند مردم ما در زمان انقلاب اسلامی با استکبار مقابله می‌کنند.

«سهیل کریمی» افزود: پاراچنار چکیده همه آن چیزهایی است که در انقلاب اسلامی، آرمان ما بود؛ مظلومیت، حماسه، فدا شدن برای اهل بیت، تلاش برای انقلاب اسلامی، دغدغه آرمان فلسطین را داشتن و…. مجموعه این ارزش‌ها را در پاراچنار دیدم.

کارگردان فیلم «زخم پیوار» درباره آشنایی مردم پاکستان با انقلاب اسلامی گفت: مردم پاراچنار نسبت به بقیه مردم پاکستان بیشتر با انقلاب اسلامی آشنا هستند و مردم این منطقه به واسطه شهید عارف الحسینی از جزئیات چگونگی وقوع انقلاب اسلامی ایران آگاه هستند.

وی درباره دلایل ساخت فیلم «زخم پیوار» تصریح کرد که مردم پاراچنار آمیخته‌ای از انقلابیون ما در سال ۵۷ و رزمندگان بسیجی ما در سال‌های دفاع مقدس هستند، کسانی که در عین تقوای بالا مسائل سیاسی روز را هم با بصیرت مثال زدنی دنبال می‌کنند.

وی درباره اطلاع رسانی رسانه‌های غربی درباره جنگ‌هایی که در منطقه پاراچنار به وقوع پیوسته است گفت: تبلیغات برخی مقامات دولت پاکستان و رسانه‌های غربی به خصوص بی‌بی سی، سی ان ان و فاکس نیوز که ممکن است بعضاً در آنجا حضور داشته باشند و حتی از طالبان حمایت کنند و بگویند که جنگی که در پاراچنار اتفاق می‌افتد جنگی قبیله‌ای است که چند قبیله در حال جنگیدن با هم هستند.

این فیلمساز جوان یادآور شد: بسیاری از وقایع پاراچنار که‌‌ همان مقابله با استکبار است خبر ندارند و متاسفانه بسیاری تبلیغات منفی دشمن را می‌پذیرند.

کریمی درباره فعالیت هنرمندان و ساخت مستند در باره این منطقه تصریح کرد که در سال ۶۸ سیدمرتضی آوینی به همراه رضا برجی و چند تن از دوستان دیگر برای کار مستند و تهیه گزارش از سالگرد شهید سیدعارف حسین الحسینی به پاکستان و پاراچنار می‌روند بعد از آن‌ها هم کسی به آنجا نرفت البته نمی‌خواهم بگویم که دوستان کم لطفی کردند زیرا امکان اینکه کسی به آنجا برود نبود.

دوشنبه 17 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط