loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محبت: مطالعه اشعار خوب، توصیه رهبری به شعرا

نویسندگان مرتبط : محمدجواد محبت

یک شاعر گفت: رهبر انقلاب در دیدار با شعرا تصریح کردند در روزگار زیادی شعرا زیاد داریم برخی ممتاز هستند، ایشان توصیه کردند شاعران باید مطالعه داشته و اشعار خوب بخوانند.

محمدجواد محبت شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس درباره روند برگزاری جلسه، حضور شاعران و قرائت شعرهای به اصطلاح پاستوریزه در حضور رهبر انقلاب و این‌که از جانب برخی سایت‌ها این موضوع مطرح می‌شود توضیحاتی داد و گفت: شعرهای قرائت شده به هیچ‌وجه کنترل و بازبینی نمی‌شود و تنها در آن جلسه توصیه به مراعات زمان می‌شود.

محبت در این راستا ابراز داشت: در این جلسه قید شده بود که هر فرد تنها یک شعر بخواند، این شعر در حدود یک یا 2 دقیقه زمان می‌برد؛ اما فردی غزلی را در 8 بیت می‌خواند که در حدود یک دقیقه و 30 ثانیه زمان را به خود اختصاص می‌دهد.
به گفته این شاعر، در این دیدار در سال‌های گذشته یکی از اساتید 20دقیقه شعر خواند و آن تجربه سبب شد علیرضا قزوه به عنوان مجری برنامه در ابتدا بر زمان تأکید کند؛ شعرها هم به هیچ عنوان از خروجی و صافی تا پیش از برنامه عبور نمی‌کنند.
وی در ادامه اظهارداشت: در محضر معظم‌له شعرهای طنز و حتی عاطفی هم خوانده شد که ایشان حظ بردند و شاعر را تحسین کردند و فرمودند ستایش زیبایی‌های خداوند هم نیک است.

محبت در ادامه اظهار داشت: رهبری توصیه فرمودند که از جانب خداوند موهبت شعر به برخی افراد اعطا می‌شود، پس باید شاعران ذکات آن را بپردازند، رهبری افراد را راهنمایی کردند تا به کشف پرده‌هایی در دین بپردازند و در این راستا مثال هم زدند.
وی در مورد اشراف رهبر انقلاب درباره شعر امروز توضیحاتی داد و ابراز داشت: تعدادی از شاعران جوان در این دیدار حضور داشتند که زمانی برای قرائت شعر به آنها داده شد و جوان‌ترین شاعر که حدود 15 ساله و از برگزیدگان شعر دانش‌آموزی بود در این دیدار شعر بسیار زیبایی خواند که مورد تحسین رهبری قرار گرفت.

محبت درباره تأکیدات رهبر انقلاب اظهار داشت: رهبر انقلاب تاکید کردند روزگار ما دوران اوج شعر است؛ مثل قرن 8 و 9 که تعداد شاعران فراوان و اشعار خوب هم سروده شد؛ معظم‌له تصریح کردند ما در این روزگار شاعر زیاد داریم در میان این شاعران شاعرانی خوب داریم و در میان خوب‌ها هم برخی شاعران ممتاز هستند، اما ایشان توصیه کردند شاعران باید مطالعه داشته و اشعار خوب بخوانند.

محبت اضافه کرد: شعر گفتن دو صورت دارد، گاهی شعر به صورت جوشان و آمدنی سراغ شاعر می‌آید؛ اما گاهی شاعر سراغ شعر می‌رود، همانند ارائه موضوع در جشنواره‌ها؛ اما گاهی افرادی هستند که طبع خوب داشته و اشعار نو و بدیع دارند.

آثار مکتوب زیر از این شاعر، نویسنده و منتقد ادبی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قاب تهیه است:

•از سال های دور و نزدیک
•نردبان آسمان: شعر نماز

یکشنبه 30 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط