loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد بانکداری بدون ربا در یک کتاب

نویسندگان مرتبط : سید عباس موسویان

ویرایش جدید کتاب «طرح تحول نظام بانکی» نوشته سیدعباس موسویان منتشر شد. این کتاب در پی اصلاح قانون و الگوی عملیات بانکداری بدون رباست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نویسنده این اثر، با نقد الگوی عملیاتی نظام بانکی، در پی ارایه الگوهایی جایگزین برآمده است.

به اعتقاد موسویان، نظام بانکی بدون ربا در ایران از جهات گوناگون اشکالاتی دارد که این اثر تنها به بررسی و رفع اشکالات قانونی آن می‌پردازد.

در پیش‌گفتار کتاب می‌خوانیم: «حال که کشور در آستانه تحول نظام بانکی است، مناسب است قانون عملیات بانکی بدون ربا و الگوهای عملیاتی عناصر اصلی نظام بانکی را در جایگاه مهم‌ترین و اثرگذارترین عرصه‌های تحول، نقد و بررسی کرده، درباره اصلاح و تکمیل آنها اقدام کنیم.»

بخش اعظم کتاب به پیوست‌ها اختصاص یافته است و این پیوست‌ها قانون و نظرات فقهی بانکداری بدون ربا، پیشنهادها برای اصلاح آنها و همچنین نظر برخی کارشناسان صاحب‌نام در این حوزه را دربر می‌گیرند.

ویرایش جدید کتاب «طرح تحول نظام بانکی» با شمارگان 2500 نسخه، 768 صفحه و بهای 120 هزار ریال از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه منتشر شده است.

یکشنبه 30 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط