loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آغاز فعالیت کمیته نهضت مطالعه ملی در کشور

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از آغاز فعالیت کمیته نهضت مطالعه ملی با هدف تحقق سخنان مقام معظم رهبری درباره افزایش سرانه مطالعه و شمارگان کتاب خبر داد.

منصور واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اعلام این خبر گفت: تاکنون دو جلسه کمیته نهضت مطالعه ملی با حضور نمایندگان نهاد کتابخانه‌های عمومی و مسوولان فرهنگی کشور تشکیل شده است و سومین جلسه آن سه‌شنبه آتی برگزار خواهد شد.

وی گفت: اکنون تلاش داریم کمیته دائمی و کارگروه‌های نهضت مطالعه ملی تشکیل شود.

واعظی با اشاره به اینکه برپایی چنین کمیته‌ای سال گذشته از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و مورد ابلاغ رییس جمهور قرار گرفت، افزود: متاسفانه عملیات اجرایی این کمیته تا سال جاری به تعویق افتاد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: پیشتر تلقی دستگاه‌ها بر این بود که ترویج فرهنگ کتابخوانی تنها وظیفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، درصورتی که اکنون این امر به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و به عهده تمام دستگا‌ه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور قرار گرفته است.

واعظی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها باید برای ترویج کتابخوانی درگیر شوند، افزود: نقش رسانه ملی، وزارت علوم، تحقیقان و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و حتی دستگاه‌هایی چون معاونت برنامه‌ریزی و نیروی انسانی رییس جمهور و نظام کارگری نیز باید در ترویج فرهنگ کتابخوانی کشور مشخص شود.

وی یادآور شد: علاوه بر راه‌اندازی نهضت مطالعه ملی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کمیته‌ای برای پیگیری سرانه مطالعه به صورت داخلی تشکیل داده است.

پنجشنبه 3 شهریور 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط