loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی نظریه موسی نجفی در شماره جدید زمانه

نویسندگان مرتبط : کانون اندیشه جوان

شماره چهاردهم دورة جدید ماهنامة زمانه (نامه اندیشه، فرهنگ و ادبیات) به همت کانون اندیشة جوان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی کانون اندیشة جوان، ماهنامة زمانه در این شماره به بررسی آخرین نظریة دکتر موسی نجفی با عنوان «تکوین و تکون هویت ملی ایرانیان» با حضور صاحب نظرانی چون، عماد افروغ، حمید پارسانیا، رضا داوری اردکانی، علیرضا رجایی، حسین کچویان، حسین کلباسی، نجف لک زایی و کریم مجتهدی پرداخته است.

پروندة دیگر این شماره از زمانه در ادامة پرونده های جهان اسلام، به بررسی وضعیت شیعیان هند اختصاص داده شده است. بررسی دقیق و موشکافانه وضعیت شیعیان در هند، این پرونده را منحصر به فرد ساخته است.

زمانه در این شماره به معرفی و نقد مجموعة 40 جلدی چلچراغ حکمت، که کاوشی در آثار و افکار شهید مطهری است پرداخته است. در این پرونده گفت‌وگو با عباس رضوانی نسب (مدیر اجرایی طرح چلچراغ حکمت) و عبدالحسین خسروپناه، و همچنین معرفی نویسندگان مجموعة چلچراغ، خواننده را با زوایای پنهان و شیوة شکل‌گیری و تحقیق این مجموعه سترگ آشنا می کند.

«دیپلماسی عمومی در آیینه قدرت» عنوان پروندة سیاست فرهنگی زمانه 14 است که ضمن بررسی دیپلماسی عمومی و کارکردهای آن در جنگ نرم با گفت وگو با محمدصادق کوشکی و مهدی مطهرنیا جایگاه این راهکار سیاسی را در جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های مکتبی آن روشن تر می سازد.

بی گمان خواندنی ترین بخش مجله زمانه متعلق است به بخش اندیشه، گزارشی از همایش بین المللی «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت‌الله خامنه ای» که از سوی پژوهشکدة مطالعات فلسفی دینی «معارف الحکمیه» بیروت برگزار شده و در آن شرکت کنندگانی از شرق و غرب عالم شرکت داشته اند. گفتارهای این پرونده از ابراهیم جعفری، سید عمار حکیم، سیبوه سرکیسیان، ادریس هانی، حسن عتوق و تعدادی از چهره‌های داخلی به بررسی افکار و آراء رهبر معظم انقلاب پرداخته‌اند. جذاب ترین بخش این پرونده سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مورد آراء و اندیشه های مقام معظم رهبری است. این پرونده با گفت وگو محمدرضا زائری به پایان می رسد.

این شماره با گزارشی از جشن صدشمارگی زمانه، و میزگردی خواندنی با حضور حجت الاسلام محمدرضا زائری و وحید جلیلی، با موضوع «چرا نشریات جبهة فرهنگی انقلاب به خط واحد و پرقدرتی تبدیل نشده اند؟» با بررسی فراز و فرودهای نشریات جبهة فرهنگی، آغاز و با گفتارهایی از میثم شیردانی و یعقوب توکلی در خصوص بیداری اسلامی، و نقش نیروهای مردمی در آن به پایان می رسد.

علاقمندان جهت تهیه این نشریه می‌توانند به مطبوعاتی‌های سراسر کشور و در تهران به نمایشگاه و فروشگاه دائمی آثار کانون اندیشه جوان واقع در خیابان انقلاب اسلامی، حد فاصل خیابان های منیری جاوید و 12 فروردین، شماره 1328 طبقه سوم و احد 9 مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن 66900965 ( امور مشترکین نشریه) تماس بگیرند.

گفتنی است این شماره 101 پیاپی و شماره 14 دورجدید نشریه زمانه است که با مدیر مسئولی محمدرحیم عیوضی و سردبیری علی رمضانی به همت کانون اندیشه جوان منتشر می‌شود.

ماهنامه زمانه در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب فردا موجود و قابل تهیه است.

جمعه 4 شهریور 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط