loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «انسان شناسی اسلامی» دکتر برنجکار

نویسندگان مرتبط : رضا برنجکار

دفتر نشر معارف، نخستین چاپ کتاب «انسان‏شناسی اسلامی» نوشته حجت‏الاسلام دکتر رضا برنجکار، دانشیار دانشگاه تهران و دکتر علی نقی خدایاری، عضو هیات علمی جامعه‎المصطفی(ص) قم را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر معارف، این اثر به عنوان کتاب درسی دانشگاه بر اساس ضوابط معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی و برای دو واحد درس «انسان در اسلام» به نگارش درآمده است.

«انسان‏شناسی اسلامی» می کوشد با استناد به منابع اصیل دینی؛ یعنی قرآن و احادیث معصومان(ع) مبانی این حوزه را تبیین کند و در این مسیر از آرا و سخنان مفسران قرآن و شارحان احادیث بهره می گیرد.

بر اساس مطالب این کتاب، تاکنون راه های متفاوتی از سوی اندیشمندان، فیلسوفان و عارفان ادیان مختلف برای شناخت انسان پیموده شده و مکاتب متعددی در این حوزه پدید آمده اند. در این میان، کتاب «انسان‎شناسی اسلامی» بر آن است به دلیل استناد به معارف کلیدی انسان، راه و روشی بدیل در عرصه انسان‏شناسی ارایه دهد.

این کتاب در 9 فصل تنظیم و نگاشته شده است. فصل نخست به کلیاتی درباره مفهوم و ضرورت انسان‏شناسی اختصاص دارد و در فصل دوم، آفرینش انسان و عوالم وجودی او جای گرفته اند. فصل سوم و چهارم به ساحت‏های وجودی انسان می پردازند و مسایلی نظیر جسم و روح، فطرت، عقل، شهوت و آزادی، علم و دانش، امیال، جبر و اختیار، سرنوشت و قضا و قدر و طبیعت انسان و خیر و شر بودن آن را عنوان می کنند.

بررسی فلسفه حیات انسان در فصل پنجم این کتاب جای دارد و فصل بعدی به کرامت و منزلت انسان و فصل هفتم به مباحث سعادت و کمال انسان می پردازد. رابطه انسان با خدای در فصل هشتم و رابطه انسان با جامعه و جهان هستی در فصل نهم عنوان شده اند.

دفتر نشر معارف چاپ نخست کتاب «انسان‏شناسی اسلامی» را با شمارگان 3000 نسخه، 232 صفحه وزیری و بهای 23000 ریال در سال 1390 منتشر کرده است.

این کتاب در فروشگاه دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

شنبه 2 مهر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط