loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ هفتم «پندهای امام صادق(ع) به ره‌جویان صادق»

نویسندگان مرتبط : محمدتقی مصباح یزدی

«پندهای امام صادق (علیه السلام) به ره‌جویان صادق» اثرای است از آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی است که مرکز انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (قدس سره) قم چاپ هفتم آن را در بهار ۱۳۸۶ در قالب ۲۶۴ صفحه راهی بازار نشرگردانیده است.

این کتاب به درس اخلاق این استاد حوزوی در سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ برای جمعی از طلاب و مردم اختصاص دارد که با محور وصایای امام صادق (علیه السلام) به عبدالله بن جندب صورت گرفته است. در هر بخش از کتاب که متن یک جلسه را تشکیل می‌دهد فرازی از این وصایا مورد بحث قرار گرفته و در چند سرفصل اصلی که به دقت، تنظیم شده است، بحث و بررسی صورت گرفته است.

چندی پیش مقام معظم رهبری نیز در جمع شعرای آیینی در مورد ضرورت استفاده از روایاتی از این دست در تبلیغ دینی صحبت کرده بودند: «معارف بلند اسلامی و قرآنی را از خود قرآن و از نهج‌البلاغه و از بعضی از روایات اهل‌بیت – روایات اصول کافی در بخشهائی – اخذ کنید. بااین منابع، انس پیدا کنید. شعر آئینی خیلی دامنه‌ی وسیعی دارد و شما می‌توانید بر روی ذهنیت جامعه اثر بگذارید. روایتی است در تحف‌العقول، که وصیت امام صادق (علیه‌السّلام) است به عبداللَّه‌بن‌جندب. همین طور قسمت قسمت است: یا ابن جندب، یا ابن جندب. این روایت، پر از حکمت است. واقعاً همه‌ی چیزهائی که ما برای خلقیات شخصی‌مان، معاشرت‌های اجتماعی‌مان، فعالیت‌های عمومی‌مان و برای بنای تمدن اسلامی نیاز داریم، در این روایت و نظائرش پیدا می‌شود. اینی که عرض کردم، یک نمونه و مثال است؛ از این قبیل نمونه‌ها زیاد است و می‌توانید مراجعه کنید.».

شاید این کتاب تنها شرح منتشر شده و در دسترس از این روایت جذاب و خواندنی است که با توضیحات همه فهم استاد مصباح یزدی برای عموم و نیز نخبگان قابل استفاده است.

گفتنی است ترجمه‌ی عربی و ترکی این کتاب نیز موجود می‌باشد.

این کتاب را می‌توان از فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب تهیه کرد.

هم چنین نسخه‌ی الکترونیک آن در پایگاه اطلاع رسانی استاد مصباح یزدی قابل دست یابی است:

http://mesbahyazdi.com/farsi/?../lib/pandhaye_emam_sadegh/index.htm

دوشنبه 4 مهر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط