loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چامسکی: سقوط رژیم صهیونیستی حتمی است

نویسندگان مرتبط : نوام چامسکی

زبان شناس و نظریه پرداز مشهور آمریکایی گفت: رژیم صهیونیستی همانند رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی فرو خواهد باشید.

به گزارش خبرگزاری رسا، نوام چامسکی ، زبان شناس و نظریه پرداز مشهور آمریکایی و منتقد سیاست های دولت های آمریکا در گفتگو با راشا تودی به تحلیل مسائل جهان امروز پرداخت.

وی در بخش از سخنانش گفت: رژیم صهیونیستی همانند رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی فرو خواهد باشید و پا برجایی آن تا به امروز به خاطر حمایت های گسترده آمریکا از این رژیم است.

چامسکی گفت: ریگان، رییس جمهوری سابق آمریکا در دهه 1980 از رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی حمایت می کرد و این رژیم احساس امنیت کرده و تحریم‌های سازمان ملل را نادیده می‌گرفت اما درست زمانی که حمایت های آمریکا از رژیم آپارتاید به پایان رسید این رژیم متلاشی شد.

نظریه پرداز آمریکایی افزود: آمریکا و رژیم اشغالگر قدس 35 سال است همه راه حل های سیاسی ارائه شده که از سوی همه کشورهای جهان مورد حمایت قرار گرفته را رد کردند و نپذیرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اعتراضات مردم آمریکا به نظام اقتصادی این کشور گفت: جنبش وال استریت به خاطر گسترش فقر و بیکاری که شبیه به بحران بزرگ در سال 1929 میلادی در این کشور می باشد اتفاق افتاده است.

چامسکی گفت: مقامات آمریکایی باید نسبت به این موضوع هشیار باشند و تصمیمات مهمی در خصوص مسائل اقتصادی اتخاذ کنند.

نظریه پرداز مشهور آمریکایی همچنین در مورد انقلاب های عربی گفت: آمریکا پیش از این طرفدار و حامی دیکتاتورهای عربی بودند ولی امروز مدعی حمایت از مردم این کشورها شده اند و این سیاست دو گانه آمریکا موجب انزجار و خشم مردم شده است.

وی در پایان نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی در آمریکا و مخارج هنگفت آن انتقاد کرد.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و استاد دانشگاه در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
•دمکراسی بازدارنده
•دولت های فرومانده
•نظم های کهنه و نوین جهانی
•نگاهی انتقادی به سیاست آمریکا
•کنترل رسانه ها

چهارشنبه 20 مهر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط