loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«عقلانیت جعفری» نوشته استاد محمدرضا حکیمی

نویسندگان مرتبط : محمدرضا حکیمی

کتاب «عقلانیت جعفری» نوشته محمدرضا حکیمی، از سوی انتشارات «دلیل ما» منتشر و روانه بازار نشر شد. در این اثر، چند مقاله درباره «مکتب تفکیک» گردآوری شده‌اند و در خلال آن، به هدف مکتب تفکیک نیز اشاره شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مسائلی بسیار ـ‌بیدارکننده و هشداردهنده‌ـ در این مجموعه عرضه شده‌اند که درخور تامل ژرف و توجه دقیق و عالمانه‌اند. انسان معارف‌جو و صاحب‌نظر حقایق‌طلب، نباید درباره این‌گونه مسائل و نظرها بی‌تامل باشد و از کنار آنها به سادگی و با تسامح بگذرد.

«این چگونگی (تسامح در طلب معارف و شناخت‌ها) به زیان خود انسان است؛ زیرا معارف و اعتقادات و شناخت‌های انسان، سازنده شخصیت ابدی و شاکله ماندگار آدمی است. بنابراین، نباید این شالوده بنیادین (اعتقادات)، نادرست، ظنی، التقاطی، ناسره، و نامطمئن باشد (و از اسلام و غیراسلام، و از معصوم و غیرمعصوم گرفته شده باشد)؛ بدین‌گونه می‌نگریم که نباید معارف اعتقادی را دست‌کم گرفت و از هرکس و هر جا پذیرفت و از غیر قرآن و معصوم طلب کرد.»

محمدرضا حکیمی در بخشی از مقدمه این اثر، با توجه به مستندهای اسلامی درباره طلب معارف و حقایق قرآن از پیامبر(ص) و اهل‌بیت آن بزرگوار(علیهم‌السلام) می‌نویسد: «و ما با این استنادهای مسلم در اسلام و در منابع مهم و معتبر اسلامی ـ‌از عالمان اهل سنت و عالمان شیعه‌ـ بفریاد می‌گوییم: طلب معارف حقه و حکمت حقیقی و راستین، و اخذ اصول معرفت و تربیت، از غیرقرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) و الوهیین معصوم(علیهم‌السلام) (ـ‌با درک عقلانی و به صورتی مستند، و غیرالتقاطی و غیرتاویلی...)، ضلالت محض و جهالت صرف است.

چاپ نخست کتاب «عقلانیت جعفری» با شمارگان 3000 نسخه، 334 صفحه و بهای 50000 ریال راهی بازار نشر شد.

پنجشنبه 28 مهر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط