loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتابی در نقد دیدگاه‌های یکی از مدعیان عرفان

کتاب نقد و بررسی دیدگاه‌های علی یعقوبی، از مدعیان عرفان‌های نوظهور از سوی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی منتشر خواهد شد.

به گزارش آینده روشن، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حجامی، پژوهشگر پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی و نویسنده این کتاب گفت: این کتاب مجموعه‌ای است شامل پاسخ‌های اینجانب به دیدگاه‌ها و ادعاهای علی یعقوبی، از مدعیان عرفان‌های نوظهور که حدود دوسال پیش در فضای اینترنت منتشر شد به همراه یک‌سری مباحث و نقدها نسبت به دیدگاه‌های جدید وی که به‌زودی با همکاری پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی در حدود ۲۰۰ صفحه منتشر خواهد شد.

وی افزود: تازه‌ترین مباحث مطرح شده در این کتاب، نقد مسئله «بهشت ظهور» است که از سوی این مدعی عرفان‌های نوظهور مطرح شده است.

حجت‌الاسلام حجامی خاطرنشان کرد: این مدعی بر این باور است که در زمان ظهور امام زمان(عج)، بهشتی تحقق پیدا خواهد کرد و این بهشت را «بهشت ظهور» نامگذاری کرده است و تلاش دارد این مطلب را از آیات قرآن استخراج کند، در حالیکه در این کتاب به‌طور مستدل امکان استفاده چنین بهشتی از آیات قرآن انکار شده است.

همچنین، علی یعقوبی، قطب معنوی یکی از این جریان‌های انحرافی است که در اواخر دهه هفتاد شمسی شکل گرفته و هنوز هم کم‌وبیش به حیات خود ادامه می‌دهد.

یادآور می‌شود، فحوای بیشتر سخنرانی‌های علی یعقوبی در راستای نظریه‌های «آخر‌الزمانی» و راهکارهای «فراهم آوردن شرایط ظهور» است. وی به زعم خود، بارها روحانیت را به مناظره فراخوانده و در سخنرانی‌های متعدد خود مدعی شده است که‌ مسائلی را که مطرح می‌کند، در تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام گفته نشده و کسانی که مدعی اسلام‌شناسی هستند نیز از آوردن مثل آن و یا تکمیل آن عاجز هستند.

شنبه 14 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط