loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عکس هوایی از اقتصاد ایران در ماهنامه «زمانه»

نویسندگان مرتبط : کانون اندیشه جوان

شماره هفدهم دورة جدید ماهنامة زمانه (نامه اندیشه، فرهنگ و ادبیات) به همت کانون اندیشة جوان منتشر شد.

ماهنامة زمانه در این شماره در پروندة جهان اسلام به بررسی وضعیت شیعیان جمهوری آذربایجان با نگاهی به تحرکاتی اخیر، را در دستور کار خود قرار داده و این پرونده حاوی نکاتی جدیدی است که تا کنون مطرح نشده است.

جریان‌های اقتصادی، سیاسی، فکری و فرهنگی در هر کشوری تعیین کنندة فضای حاکم برآن کشورند، دراین شمارة زمانه به بررسی جریان‌های اقتصادی ایران با حضور اساتیدی چون حسن سبحانی، موسی غنی‌نژاد به مثابه یک عکس هوایی از اقتصاد ایران پرداخته ‌است و به آسیب‌شناسی اقتصاد اسلامی در حوزة نظر و عمل نگاهی تازه داشته است.

قیام عقل خود بنیاد، عنوان پروندة سرویس اندیشه زمانه است که گفت‌وگو با استاد کریم مجتهدی و دکتر محمد جواد صافیان زینت بخش آن شده و مقالاتی دربارة نسبت نهضت روشنفکری و استقرار سرمایه‌دار بورژوایی و حکایت هبوط انسان در عصرروشنگری به پایان می رسد.

در بخش آغازین زمانه هفدهم درس گفتاری از حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد با عنوان «تأملی در باب فلسفة فرهنگ» که به بررسی نسبت و تناسب حوزة دانش: فرهنگ، فلسفه فرهنگ و فلسفه علم فرهنگ، پرداخته به همراه گفتاری از دکتر محمد ایرانی در مورد تحولات اردن و سخنرانی دیگری از حجت‌الاسلام احمد مبلغی در مورد تقریب مذاهب آمده است.

و بالاخره تک نگاشته‌هایی در مورد پایان کار سرهنگ قذافی و بررسی جنبش وال‌استریت و بحران‌های دوره‌ای جهان سرمایه‌داری در سرآغاز این شماره از پرونده زمانه خودنمایی می‌کند.

گفتنی است این شماره ۱۰۴ پیاپی و ۱۷ دوره جدید نشریه زمانه است که با مدیر مسئولی محمدرحیم عیوضی و سردبیری علی رمضانی به همت کانون اندیشه جوان منتشر می شود.

علاقمندان جهت تهیه این نشریه می‌توانند به مطبوعاتی‌های سراسر کشور و در تهران به نمایشگاه و فروشگاه دائمی آثار کانون اندیشه جوان واقع در خیابان انقلاب اسلامی، حد فاصل خیابان های منیری جاوید و ۱۲ فروردین، شماره ۱۳۲۸ طبقه سوم واحد ۹ مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن ۶۶۹۰۰۹۶۵(امور مشترکین نشریه) تماس بگیرند.

منبع: کانون اندیشه جوان

پنجشنبه 19 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط