loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جریان شناسی فرهنگی استاد ملکزاده در خرمآباد

نویسندگان مرتبط : محمد ملک زاده

اولین دوره از سلسه دوره‏های آموزشی ـ معرفتی مبشر با موضوع جریان‏شناسی فکری و فرهنگی ایران معاصر با حضور حجت‏الاسلام محمدحسین ملک‏زاده، مدرس، پژوهشگر و مبلغ بین‏المللی حوزه علمیه قم برگزار شد.
در این دوره فشرده یک روزه، جریاناتی که از ابتدای مبارزات انقلابی ایران تا به امروز در جامعه، حوزه و دانشگاه‏ها فعال بوده‎اند مورد بحث قرار گرفتند. جریاناتی چون روشنفکری دین‏ستیز، روشنفکری دینی التقاطی، غرب‏زدگی و لیبرالیسم،جریان انحرافی، نوگریزی، انجمن حجتیه، تدین سنتی، مکتب تفکیک، فردیدی‏ها، فرهنگستان علوم اسلامی و مکتب اعتدال. آسیب شناسی جریانهای روشنفکری و نواندیشی دینی از بخش‏های مهم این دوره آموزشی ـ معرفتی بود.
در این دوره کتاب «جریانهای فکری و فرهنگی ایران معاصر» استاد عبدالحسین خسروپناه، رئیس موسسه حکمت و فلسفه، با تخفیف عرضه شد و مدرس دوره در ابتدای دوره به نقد اجمالی این کتاب نیز پرداخت.
در این دوره یک روزه که تا ساعات پایانی روز طول کشید، تسلط استاد ملک‏زاده بر موضوع و نیز بیان جذاب و شیوای ایشان موجب شد که شرکت کنندگان تا پایان بحث حضور داشته باشند و نظرخواهی پایانی این دوره آموزشی حاکی از رضایت فعالان فرهنگی استان لرستان داشت.
اولین دوره آموزشی ـ معرفتی مبشر به همت موسسه فرهنگی مبشر صبح و با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در سالن اجتماعات مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی(ره) خرم‏آباد برگزار شد و فعالان فرهنگی دانشجویی و مردمی دانشگاههای خرم‏آباد، ازنا، بروجرد، الیگودرز و... نیز حضور یافتند.
گفتنی است این موسسه در ماههای آینده دوره‏های روزنامه‏نگاری، اندیشه‏های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، جهان اسلام و جنبش‏های اسلامی معاصر، جریان‏شناسی سیاسی و... را برگزار خواهد کرد.
موسسه فرهنگی مبشر صبح پیش از دو جلسه فشرده آموزش روزنامه‏نگاری را با حضور محمدحسین بدری، سردبیر ماهنامه فرهنگی ـ اجتماعی «مهر نو» و عضو تحریریه ماهنامه فرهنگی ـ تحلیلی «راه»، برگزار کرد و در یک جلسه مجزای دیگر، یاسر عسگری، فعال فرهنگی و پژوهشگر جامعه المصطفی(ص) العالمیه قم به آسیب‏شناسی فعالیت‏های فرهنگی و فرصت‏های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی پرداخت.

شنبه 28 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط