loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«مبانی مهارتهای تفکر پرسشی» منتشر شد

کتاب «مبانی مهارت‎های تفکر پرسشی بر اساس آیات و روایات اهل بیت(ع)» نوشته احمدرضا اخوت و هانی چیت‏سازان (اعضای هیئت علمی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران) به چاپ دوم رسید.
به گزارش روابط عمومی موسسه کتاب فردا، این کتاب از یک مقدمه و پنج فصل تشکیل شده است. پرسش چیست؟ محورهای پرسش، روش‏های پرسش، مدلهای استفاده از پرسش در تفکر، مدلهای استفاده بهینه از پرسش عناوین فصول تشکیل دهنده این کتاب هستند.
سئوال و پرسش، نمودی از جستجوگری انسان است تا به واسطه آن، نیازهایش را ابزار و حیات و سعادت را برای خود رقم بزند. سئوال تنها عنصری کلیدی در جریان زندگی انسان که نمودی از نوع تفکر، علم، جهان بینی، درک، فهم و شعور او است.
کتاب حاضر درصد است به قدر وسع و توان خود، به پرسش به عنوان یک موضوع ضروری در زندگی انسان بپردازد و آن را با توجه به محورهای فوق، با استفاده از دو منبع ثقلین مورد توجه قرار دهد. بنابراین ضمن بررسی چیستی پرسش، به کارکرد آن در زندگی انسان و روش بهره مندی صحیح از آن می پردازد. همچنین با بیان انواع آن و خاستگاهی که از نظر عناصر وجودی انسان دارد، به فرد قدرت می دهد تا بتواند با مدد سئوال، نیازهای خود و راههای برطرف کردن آن را شناخته و نیازهای دیگران و راههای بر طرف کردن آن نیازها را به آنها یاد آور شود.
این کتاب پنجمین جلد از مجموعه معارف قرآن و اهل بیت(ع) مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(ع) و انتشارات کتاب فرداست. مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران از سال 1383 فعالیت خود را در زمینه آموزش نخبگان قرآنی، برگزاری همایش های قرآنی و تحقیقات در زمینه انس و تدبر در قرآن آغاز نمود و هم اکنون دارای دوره های آموزشی قرآنی درسطوح مختلف بوده و همایش های قرآنی متعددی را در زمینه آشنایی با سوره های قرآن در سطح دانشگاهها برگزار می‏نماید. این موسسه قرآنی، دارای تألیفاتی در دست چاپ است که از جمله آنها مجموعه دروس موضوعی تفسیر المیزان و تدبر در قرآن است که به مرور زمان از سوی موسسه کتاب فردا منتشر می‏شوند.
موسسه کتاب فراد چاپ دوم این کتاب را در سال 1390، در 240 صفحه، قطع وزیری، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 4800 تومان به جامعه فرهنگی و دینی کشور عرضه کرده است.
برای تهیه این کتاب می تواند به موسسه کتاب فردا (02517746992 ـ 09191996788)، مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران (02188968309 و 09191996788) و همچنین سایت پاتوق کتاب (به نشانی اینترنتی bookroom.ir) مراجعه نمائید.

شنبه 28 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط